Jean-Auguste Dominique Ingres egy művész apa első gyermekeként született. Édesapja már korán megismertette a művészettel, és lehetőséget adott Jean-Augustnak, hogy kipróbálja magát a festészetben. Ingres apja műtermét használta, és már tízéves korában elkészítette első portréit és lemásolta régi festményeit. Apja konzervatív művészeti stílusát is átvette. Gyermekkorából logikus lépés volt, hogy a párizsi École des Beaux-Arts-ra járjon. Festői pályafutása elején Ingres elnyerte a rangos Prix de Rome-ot. Sajnos nem tudott megfelelni az ebből fakadó elvárásoknak. Ingres el mert mozdulni a puszta ábrázolástól az egyéni benyomások festményeken való feldolgozása felé. Az eredmények ekkor gyakran mutattak pontatlanságokat a perspektívában és az anatómiában.
Ingres inkább portrékat, történelmi műveket és aktokat készített. Így festette meg Bonaparte első konzul portréját Liège városának első konzuljaként. Napóleon rendszeres témája lett Ingres festményeinek. A művész szerette a történelmi műveket, fontos volt számára a vallás és a politika kapcsolata. A Jeanne dArc életéről és végül haláláról készült festményei világosan mutatják Ingres munkásságának ezt az aspektusát.
Jean-Auguste Dominique Ingres egy művész apa első gyermekeként született. Édesapja már korán megismertette a művészettel, és lehetőséget adott Jean-Augustnak, hogy kipróbálja magát a festészetben. Ingres apja műtermét használta, és már tízéves korában elkészítette első portréit és lemásolta régi festményeit. Apja konzervatív művészeti stílusát is átvette. Gyermekkorából logikus lépés volt, hogy a párizsi École des Beaux-Arts-ra járjon. Festői pályafutása elején Ingres elnyerte a rangos Prix de Rome-ot. Sajnos nem tudott megfelelni az ebből fakadó elvárásoknak. Ingres el mert mozdulni a puszta ábrázolástól az egyéni benyomások festményeken való feldolgozása felé. Az eredmények ekkor gyakran mutattak pontatlanságokat a perspektívában és az anatómiában.
Ingres inkább portrékat, történelmi műveket és aktokat készített. Így festette meg Bonaparte első konzul portréját Liège városának első konzuljaként. Napóleon rendszeres témája lett Ingres festményeinek. A művész szerette a történelmi műveket, fontos volt számára a vallás és a politika kapcsolata. A Jeanne dArc életéről és végül haláláról készült festményei világosan mutatják Ingres munkásságának ezt az aspektusát.
Oldal 1 / 6