Théodore Chassériau francia festő a romantikus klasszicizmus egyik leghíresebb képviselője. Saint-Dominigue-ban született 1819-ben és Párizsban halt meg 1856-ban. Chassériau már tizenegy évesen, kisfiúként Párizsban, a kor egyik legjelentősebb klasszicista művészének, Jean Auguste Dominique Ingres-nak a műtermében tanult. Később azonban két másik művész is hatással volt a csendéletére: MŰVÉSZ1 - egy történeti festő - és MŰVÉSZ2, az impresszionizmus úttörője. Chassériau népszerű volt portréi és történelmi jelenetei miatt, amelyek olyan festőkre voltak hatással, mint az Puvis de Chavannes és az Gustave Moreau. Még az Paul Gauguin és Henri Matisse műveiben is felfedezhetők Chassériau stílusának visszhangjai, akikre viszont Chavannes és Moreau volt hatással. Emellett olyan témáknak szentelte magát, mint az orientalizmus, vallási témák és allegorikus ábrázolások.
1834-ben Chassériau elhagyta Párizst, és a római Francia Akadémia igazgatójává nevezték ki. Itt hatott rá először Delacroix, akitől átvette a színjátékot, és azt Ingres klasszicista stílusával ötvözte. Első műveit 1836-ban állították ki a párizsi Szalonban, az Académie des Beaux-Arts kiállítótermében. Olaszországban tartózkodva Chassériaunak volt ideje és múzsája reneszánsz freskók tanulmányozására és tájképvázlatok készítésére. Itt az olasz preraffaelita művek és reneszánsz ábrázolások által befolyásolt festményeket készített, mint például az Anadyomene Vénusz és az Androméda. Ideális szép nőket ábrázolnak meztelenül. Ebben az időszakban vallási ábrázolásokat is festett, mint például Krisztus az Olajfák hegyén és a Keresztről való leszállás. Orientalista festmények is szerepelnek az életművében, amelyek közül az "Ali-Ben-hamet, Konstantin kalifa és a harakták főnöke, kíséretével" az egyik leghíresebb. A művet 1845-ben állították ki a Szalonban. Egy évvel később utazott először Algériába, ahol a "Zsidó nők az erkélyen" című műve készült. 37 éves korában, nem sokkal halála előtt még mindig a Saint-Roch és Saint-Philippe-du-Roule templomok különböző falfestményein dolgozott, amely munka sokat követelt tőle.
Théodore Chassériau francia festő a romantikus klasszicizmus egyik leghíresebb képviselője. Saint-Dominigue-ban született 1819-ben és Párizsban halt meg 1856-ban. Chassériau már tizenegy évesen, kisfiúként Párizsban, a kor egyik legjelentősebb klasszicista művészének, Jean Auguste Dominique Ingres-nak a műtermében tanult. Később azonban két másik művész is hatással volt a csendéletére: MŰVÉSZ1 - egy történeti festő - és MŰVÉSZ2, az impresszionizmus úttörője. Chassériau népszerű volt portréi és történelmi jelenetei miatt, amelyek olyan festőkre voltak hatással, mint az Puvis de Chavannes és az Gustave Moreau. Még az Paul Gauguin és Henri Matisse műveiben is felfedezhetők Chassériau stílusának visszhangjai, akikre viszont Chavannes és Moreau volt hatással. Emellett olyan témáknak szentelte magát, mint az orientalizmus, vallási témák és allegorikus ábrázolások.
1834-ben Chassériau elhagyta Párizst, és a római Francia Akadémia igazgatójává nevezték ki. Itt hatott rá először Delacroix, akitől átvette a színjátékot, és azt Ingres klasszicista stílusával ötvözte. Első műveit 1836-ban állították ki a párizsi Szalonban, az Académie des Beaux-Arts kiállítótermében. Olaszországban tartózkodva Chassériaunak volt ideje és múzsája reneszánsz freskók tanulmányozására és tájképvázlatok készítésére. Itt az olasz preraffaelita művek és reneszánsz ábrázolások által befolyásolt festményeket készített, mint például az Anadyomene Vénusz és az Androméda. Ideális szép nőket ábrázolnak meztelenül. Ebben az időszakban vallási ábrázolásokat is festett, mint például Krisztus az Olajfák hegyén és a Keresztről való leszállás. Orientalista festmények is szerepelnek az életművében, amelyek közül az "Ali-Ben-hamet, Konstantin kalifa és a harakták főnöke, kíséretével" az egyik leghíresebb. A művet 1845-ben állították ki a Szalonban. Egy évvel később utazott először Algériába, ahol a "Zsidó nők az erkélyen" című műve készült. 37 éves korában, nem sokkal halála előtt még mindig a Saint-Roch és Saint-Philippe-du-Roule templomok különböző falfestményein dolgozott, amely munka sokat követelt tőle.
Oldal 1 / 3