A holland festészet aranykora a művészettörténet egy egyedülálló szakaszát írja le. A kereskedelem biztosította az ország gazdagságát, és virágzó társadalmi réteget alakított ki. A liberális ország megnyílt a külvilág felé, és központi kereskedelmi ponttá vált. Az egyik legkeresettebb árucikk a művészet volt. Számtalan művész dolgozott művein, hogy kielégítse a festmények iránti nagy keresletet. Különösen a városokban a gyűjtők olyan festménykabineteket hoztak létre, amelyek a mesterek művészetét gyűjtötték össze. Az aranykor újjáéledt a gyűjtők körében, akik támogatták a holland művészek vásárlását, és védték saját országuk kulturális örökségét. Az Rembrandt, Vermeer és van Goyen mellett Philips Wouwerman festőművész is bekerült a nagy szekrényekbe. A Harlemben született művész hamar hozzájutott a művészethez, és hosszú alkotói időszakon keresztül sikerült a műgyűjtők kedvence maradnia.
Wouwerman a bamboccianti stílusban kezdte pályafutását. Pieter van Lear után Wouwerman csataképeket készített, amelyeken határozott olasz hatás érződik. Philips fokozatosan kialakította saját stílusát, és a témák széles skálájának ábrázolásával foglalkozott. Flamand szülőföldjének tájképe olyan téma volt, amelyet a művész éppúgy szolgált, mint a katonai és vallási témák festése. Wouwerman finom festői stílussal rendelkezett, és a képeknek elegáns és visszafogott színvilágot adott. A részletekre odafigyelve Philips olyan jeleneteket örökített meg, amelyekhez esprit és egy csipetnyi humort lehelt. Philips Wouwerman a lovak ábrázolásával valami egyedit ért el. Fajtától függetlenül kivételesen élénk és élethű képet alkotott. Az izmok játékát megragadva, a sörény és a farok mozgását megragadva Philipsnek olyan sikere volt, mint egyetlen más művésznek sem.
Philips Wouwerman ugyanolyan jól ismerte a művészet üzleti oldalát, mint a kreativitást. Hosszú időn keresztül elégítette ki a piaci igényeket, és még akkor is képes volt nyereséget termelni, amikor az aranykor a végéhez közeledett. A titok egyrészt a tematikai választékában rejlett. Másrészt Wouwerman gyorsan átvette a modern stíluseszközöket és hatásokat, amelyeknek a művészet ki volt téve. Wouwerman gondosan figyelte a piacot, és volt tehetsége ahhoz, hogy tökéletesen megvalósítsa a vevő kívánságait. Talán a mai műtárgypiac opportunista jellegről beszélne, de a gazdasági siker a holland festő mellett szólt. Művei bekerültek a legnagyobb európai festménygyűjteményekbe.
A holland festészet aranykora a művészettörténet egy egyedülálló szakaszát írja le. A kereskedelem biztosította az ország gazdagságát, és virágzó társadalmi réteget alakított ki. A liberális ország megnyílt a külvilág felé, és központi kereskedelmi ponttá vált. Az egyik legkeresettebb árucikk a művészet volt. Számtalan művész dolgozott művein, hogy kielégítse a festmények iránti nagy keresletet. Különösen a városokban a gyűjtők olyan festménykabineteket hoztak létre, amelyek a mesterek művészetét gyűjtötték össze. Az aranykor újjáéledt a gyűjtők körében, akik támogatták a holland művészek vásárlását, és védték saját országuk kulturális örökségét. Az Rembrandt, Vermeer és van Goyen mellett Philips Wouwerman festőművész is bekerült a nagy szekrényekbe. A Harlemben született művész hamar hozzájutott a művészethez, és hosszú alkotói időszakon keresztül sikerült a műgyűjtők kedvence maradnia.
Wouwerman a bamboccianti stílusban kezdte pályafutását. Pieter van Lear után Wouwerman csataképeket készített, amelyeken határozott olasz hatás érződik. Philips fokozatosan kialakította saját stílusát, és a témák széles skálájának ábrázolásával foglalkozott. Flamand szülőföldjének tájképe olyan téma volt, amelyet a művész éppúgy szolgált, mint a katonai és vallási témák festése. Wouwerman finom festői stílussal rendelkezett, és a képeknek elegáns és visszafogott színvilágot adott. A részletekre odafigyelve Philips olyan jeleneteket örökített meg, amelyekhez esprit és egy csipetnyi humort lehelt. Philips Wouwerman a lovak ábrázolásával valami egyedit ért el. Fajtától függetlenül kivételesen élénk és élethű képet alkotott. Az izmok játékát megragadva, a sörény és a farok mozgását megragadva Philipsnek olyan sikere volt, mint egyetlen más művésznek sem.
Philips Wouwerman ugyanolyan jól ismerte a művészet üzleti oldalát, mint a kreativitást. Hosszú időn keresztül elégítette ki a piaci igényeket, és még akkor is képes volt nyereséget termelni, amikor az aranykor a végéhez közeledett. A titok egyrészt a tematikai választékában rejlett. Másrészt Wouwerman gyorsan átvette a modern stíluseszközöket és hatásokat, amelyeknek a művészet ki volt téve. Wouwerman gondosan figyelte a piacot, és volt tehetsége ahhoz, hogy tökéletesen megvalósítsa a vevő kívánságait. Talán a mai műtárgypiac opportunista jellegről beszélne, de a gazdasági siker a holland festő mellett szólt. Művei bekerültek a legnagyobb európai festménygyűjteményekbe.
Oldal 1 / 2