Az 1727. december 14-én Párizsban született François-Hubert Drouais a portréfestészet mestere és művészi tekintély volt XV. Lajos uralkodásának utolsó szakaszában. Ügyfelei között szerepelt a francia királyi család, a nemesség, a külföldi arisztokraták és a párizsi társadalom leggazdagabb tagjai. Ahogy a francia udvarban nőtt a hírneve, Drouais a kor stílusmeghatározó művészévé vált, portréi pedig társadalmi kötelezővé váltak. Az időnkénti kritikák ellenére aktív alkotói korszakában nagy csodálatnak és széles körű népszerűségnek örvendett.
Képzése során Drouais számos neves mestertől részesült, köztük apjától, Hubert Drouais-tól, Donat Nonnotte-tól, Charles André van Loo, Charles Joseph Natoire és François Boucher. Az Académie Royale körébe való felemelkedését az Edmé Bouchardon és Guillaume II híres szobrászairól készített portréinak sikeres kiállítása jelezte. Coustou 1759-es szalonban. A következő években egészen 1775-ben bekövetkezett haláláig rendszeresen részt vett az Académie Royale ülésein, és műveit a párizsi Louvre rangos szalonjában is kiállította. Drouais portré-életművében korának előkelőségeinek és személyiségeinek lenyűgöző listája szerepel. A Barry grófnő mellett Louis-Stanislas-Xavier, Provence grófját, a későbbi XVIII. Lajost is megfestette, 1772-től haláláig ő töltötte be az első festői posztot. XV. Lajos Lajos lányai, a Mesdames de France néven ismertek, szintén a legfontosabb mecénásai közé tartoztak. Még apjuknak, XV. Lajosnak is őt javasolták a fiatal Marie-Antoinette portréfestőjének Bécsben, bár megbízását túl magasnak ítélték, és helyette Joseph Ducreux kapta meg a megbízást.
Néhány tanítványa, köztük Catherine Lusurier, fia Jean Germain Drouais, Jean Louis Voille és Pierre-Hippolyte Lemoyne szintén ismert művészekké váltak. Művészi hagyatékában XV. Lajos, Lajos hivatalos szeretőinek, Madame de Pompadournak és Madame du Barry-nak, a Mesdames de France-nak, Provence grófjának és grófnőjének, Buffon grófjának, Madame Favart-nak és a fiatal Marie-Antoinette-nek a portréi szerepelnek. Mint képzőművészeti reprodukciót készítők, arra törekszünk, hogy megőrizzük azt a finomságot és pontosságot, amelyet Drouais a portrékban alkalmazott. Minden egyes képzőművészeti nyomat a portréfestészet művészetének bizonyítéka, és tisztelgés François-Hubert Drouais történelmi jelentősége és hatása előtt.
Az 1727. december 14-én Párizsban született François-Hubert Drouais a portréfestészet mestere és művészi tekintély volt XV. Lajos uralkodásának utolsó szakaszában. Ügyfelei között szerepelt a francia királyi család, a nemesség, a külföldi arisztokraták és a párizsi társadalom leggazdagabb tagjai. Ahogy a francia udvarban nőtt a hírneve, Drouais a kor stílusmeghatározó művészévé vált, portréi pedig társadalmi kötelezővé váltak. Az időnkénti kritikák ellenére aktív alkotói korszakában nagy csodálatnak és széles körű népszerűségnek örvendett.
Képzése során Drouais számos neves mestertől részesült, köztük apjától, Hubert Drouais-tól, Donat Nonnotte-tól, Charles André van Loo, Charles Joseph Natoire és François Boucher. Az Académie Royale körébe való felemelkedését az Edmé Bouchardon és Guillaume II híres szobrászairól készített portréinak sikeres kiállítása jelezte. Coustou 1759-es szalonban. A következő években egészen 1775-ben bekövetkezett haláláig rendszeresen részt vett az Académie Royale ülésein, és műveit a párizsi Louvre rangos szalonjában is kiállította. Drouais portré-életművében korának előkelőségeinek és személyiségeinek lenyűgöző listája szerepel. A Barry grófnő mellett Louis-Stanislas-Xavier, Provence grófját, a későbbi XVIII. Lajost is megfestette, 1772-től haláláig ő töltötte be az első festői posztot. XV. Lajos Lajos lányai, a Mesdames de France néven ismertek, szintén a legfontosabb mecénásai közé tartoztak. Még apjuknak, XV. Lajosnak is őt javasolták a fiatal Marie-Antoinette portréfestőjének Bécsben, bár megbízását túl magasnak ítélték, és helyette Joseph Ducreux kapta meg a megbízást.
Néhány tanítványa, köztük Catherine Lusurier, fia Jean Germain Drouais, Jean Louis Voille és Pierre-Hippolyte Lemoyne szintén ismert művészekké váltak. Művészi hagyatékában XV. Lajos, Lajos hivatalos szeretőinek, Madame de Pompadournak és Madame du Barry-nak, a Mesdames de France-nak, Provence grófjának és grófnőjének, Buffon grófjának, Madame Favart-nak és a fiatal Marie-Antoinette-nek a portréi szerepelnek. Mint képzőművészeti reprodukciót készítők, arra törekszünk, hogy megőrizzük azt a finomságot és pontosságot, amelyet Drouais a portrékban alkalmazott. Minden egyes képzőművészeti nyomat a portréfestészet művészetének bizonyítéka, és tisztelgés François-Hubert Drouais történelmi jelentősége és hatása előtt.
Oldal 1 / 2