Az áramló világ festményei a japán művészet azon alkotásai közé tartoznak, amelyek nagy hatást gyakoroltak, különösen a francia impresszionistákra. Az Ukiyoe iskola japán művészei fametsző művészek voltak. A nyomatok egyszerűségét különösen az európai művészek csodálták. A japán fametszetnyomás egy bonyolult eljáráson alapult. A művész rajzot készített papírra. Egy ügyes fafaragó a mintát egy cseresznyefából készült nyomdatömbre vitte át. A nyomatot egy nyomdász készítette. A festmény minden egyes színéhez egy-egy nyomdakockát készítettek. Keisai Eisen egy kalligráfus fiaként született, és tanulmányai során talált rá az ukiyoe művészetre. Keisai-t kiszámíthatatlan és kiegyensúlyozatlan művésznek tartják. Első alkotói szakaszában még követte tanára festészeti stílusát, de hamar kialakult művészi önbizalma, és megtalálta saját stílusát.
Keisai Eisen Edóban, a mai Tokióban született. A művész a hedonista élvezetek világában találta meg inspirációját. Keisai, mint minden ukiyoe-művész, a város szórakozóhelyein találta meg a motívumaihoz szükséges modelleket. Mindazonáltal nagy különbségek vannak az ábrázolások között. Az Ukiyoe az éjszaka káprázatos életének szinonimája. Kabuki színházak, teaházak, tűzijátékok, színészek és szumóbirkózók éppúgy hozzátartoznak, mint a bordélyházak, gésák és kurtizánok. Keisai Eisen munkái a stílusos szórakozástól a könnyed elegancián át a vulgaritás határáig terjedő spektrumot ölelik fel. Keisai leghíresebb művei a gyönyörű nők ábrázolásai. Eisen rendkívüli módon sajátította el az ecubi-e sajátos képi formáját. Ezeken az ábrázolásokon a fej arányosan nagy, és a bonyolult frizurával együtt a domináns elem. Keisai a szép nők ábrázolásában lemond a hagyományos akadémiai irányelvekről. A megjelenített kecsesség és elegancia természetesebbnek tűnik, és a művész kiveszi a távolságtartást a festményekből. A későbbi műveken a nők kacérkodnak, táncikálnak, és Keisai folytatta az erotikus ábrázolás útját.
Keisai Eisen a kortársai körében bizonytalan hírében állt. Műveinek minősége nem állandó, ami talán nem a tehetség hiányának, hanem a művész gondatlanságának köszönhető. A festő ezt a benyomást saját kijelentéseivel támasztotta alá. Részegesnek mondta magát, és azt állította, hogy egy bordélyház tulajdonosa volt, amely tűzvészben elpusztult. Keisai Eisen legnagyobb hírnevét Európában "A kurtizán" című művével szerezte. A japán fametszet egyik legnagyobb csodálója Vincent van Gogh volt. Hosszú ideig próbálta utánozni a festészet művészetét. Keisai munkája illusztrációként jelent meg egy magazinban. Van Gogh lemásolta és felnagyított változatban vászonra vitte.
Az áramló világ festményei a japán művészet azon alkotásai közé tartoznak, amelyek nagy hatást gyakoroltak, különösen a francia impresszionistákra. Az Ukiyoe iskola japán művészei fametsző művészek voltak. A nyomatok egyszerűségét különösen az európai művészek csodálták. A japán fametszetnyomás egy bonyolult eljáráson alapult. A művész rajzot készített papírra. Egy ügyes fafaragó a mintát egy cseresznyefából készült nyomdatömbre vitte át. A nyomatot egy nyomdász készítette. A festmény minden egyes színéhez egy-egy nyomdakockát készítettek. Keisai Eisen egy kalligráfus fiaként született, és tanulmányai során talált rá az ukiyoe művészetre. Keisai-t kiszámíthatatlan és kiegyensúlyozatlan művésznek tartják. Első alkotói szakaszában még követte tanára festészeti stílusát, de hamar kialakult művészi önbizalma, és megtalálta saját stílusát.
Keisai Eisen Edóban, a mai Tokióban született. A művész a hedonista élvezetek világában találta meg inspirációját. Keisai, mint minden ukiyoe-művész, a város szórakozóhelyein találta meg a motívumaihoz szükséges modelleket. Mindazonáltal nagy különbségek vannak az ábrázolások között. Az Ukiyoe az éjszaka káprázatos életének szinonimája. Kabuki színházak, teaházak, tűzijátékok, színészek és szumóbirkózók éppúgy hozzátartoznak, mint a bordélyházak, gésák és kurtizánok. Keisai Eisen munkái a stílusos szórakozástól a könnyed elegancián át a vulgaritás határáig terjedő spektrumot ölelik fel. Keisai leghíresebb művei a gyönyörű nők ábrázolásai. Eisen rendkívüli módon sajátította el az ecubi-e sajátos képi formáját. Ezeken az ábrázolásokon a fej arányosan nagy, és a bonyolult frizurával együtt a domináns elem. Keisai a szép nők ábrázolásában lemond a hagyományos akadémiai irányelvekről. A megjelenített kecsesség és elegancia természetesebbnek tűnik, és a művész kiveszi a távolságtartást a festményekből. A későbbi műveken a nők kacérkodnak, táncikálnak, és Keisai folytatta az erotikus ábrázolás útját.
Keisai Eisen a kortársai körében bizonytalan hírében állt. Műveinek minősége nem állandó, ami talán nem a tehetség hiányának, hanem a művész gondatlanságának köszönhető. A festő ezt a benyomást saját kijelentéseivel támasztotta alá. Részegesnek mondta magát, és azt állította, hogy egy bordélyház tulajdonosa volt, amely tűzvészben elpusztult. Keisai Eisen legnagyobb hírnevét Európában "A kurtizán" című művével szerezte. A japán fametszet egyik legnagyobb csodálója Vincent van Gogh volt. Hosszú ideig próbálta utánozni a festészet művészetét. Keisai munkája illusztrációként jelent meg egy magazinban. Van Gogh lemásolta és felnagyított változatban vászonra vitte.
Oldal 1 / 2