A 19. század alkotói világában az 1831. március 8-án született Félix Adrien Bonfils saját útját járta be. Látnok francia fotográfus és író volt, aki úttörő munkát végzett a Közel-Keleten. Az egyik első kereskedelmi fotográfus lett, aki a Közel-Keletet a maga mérhetetlen szépségében és összetettségében nagy méretben ábrázolta. Úttörő munkája révén Bonfils 1880-ban népszerűsíteni tudta az újonnan kifejlesztett színes fényképezés módszerét. Bonfils Saint-Hippolyte-du-Fort-i szerény kezdeteitől kezdve az Alès-i fotográfus és könyvkötő későbbi karrierjéig mély hatást gyakorolt. Részt vett d'Hautpoul tábornok 1860-as levantei expedíciójában, amelyet Franciaország szervezett a keresztények és drúzok között Libanonban és Damaszkuszban dúló polgárháborúban a keresztények lemészárlása után. Franciaországba való visszatérése után az Claude Félix Abel Niépce de Saint-val való találkozása új korszakot nyitott az életében, amikor megtanulta a heliogravure nyomdatechnikát, és nyomdát nyitott Alès-ben.
Amikor 1857-ben feleségül vette Marie-Lydie Cabanis-t, és családja gyarapodott, az ő látókörét is kitágította. Miután fia, Adrien megbetegedett, Bonfils emlékezett a Bejrút környéki zöld dombok gyógyító hangulatára, és édesanyja kíséretében oda küldte Adrient gyógyulni. A család végül 1867-ben Bejrútba tette át életének központját, ahol "Maison Bonfils" néven fotóműtermet nyitottak. Ez az időszak döntő fordulópontot jelentett Bonfils karrierjében, és megalapozta a Közel-Keleten végzett lenyűgöző munkásságát. A Maison Bonfils, amely 1878-ban "F. Bonfils et Cie"-re változtatta nevét, a kreativitás központja volt. A Közel-Keletről több ezer fénykép készült itt, a portréktól a beállított jeleneteken át a bibliai történetekig. Félix, felesége, Lydie és fia, Adrien együtt dolgoztak ezen az ambiciózus projekten, Libanonban, Egyiptomban, Palesztinában, Szíriában, Görögországban és Konstantinápolyban fényképeztek. Nehéz meghatározni az egyes családtagok egyéni hozzájárulását, mivel kevés művük van aláírva. Úgy véljük azonban, hogy Lydie volt a felelős a műtermi portrék egy részéért, különösen a nőkről készült portrékért.
Amikor Félix 1885-ben Alès-ben meghalt, a fotográfia világa gyászba borult. Az általa létrehozott műterem azonban tovább élt, előbb fia, Adrien, majd felesége, Lydie irányítása alatt, egészen 1918-ban bekövetkezett haláláig, folytatva küldetését, hogy lépést tartson a fotográfia egyre forradalmasodó fejlődésével. A Maison Bonfils az elsők között alkalmazta a fotokróm új technikát, az 1880-ban kifejlesztett színes fotónyomtatási technikát. A 19. század végéig a Maison Bonfils a Közel-Kelet egyik legtermékenyebb műterme maradt. Félix Bonfils kiterjedt munkássága és a fotózás iránti fáradhatatlan elkötelezettsége egyedülálló képet hagyott ránk a Közel-Kelet szépségéről és sokszínűségéről. Meghívott bennünket, hogy az ő szemével lássuk e régió városait és tájait, és művei ma is keresett gyűjtői darabok azok számára, akik értékelik az egzotikus és történelmi dolgokat. Fotóin keresztül megörökítette a világot, és látomásos munkájával megalapozta a jövő fotográfusait. Öröksége tovább él a műveiről készült képzőművészeti nyomatokban, amelyeket büszkén reprodukálunk és kínálunk. Minden egyes nyomat Félix Bonfils művészet iránti fáradhatatlan elkötelezettségéről és a világ szépsége iránti szenvedélyéről tanúskodik.
A 19. század alkotói világában az 1831. március 8-án született Félix Adrien Bonfils saját útját járta be. Látnok francia fotográfus és író volt, aki úttörő munkát végzett a Közel-Keleten. Az egyik első kereskedelmi fotográfus lett, aki a Közel-Keletet a maga mérhetetlen szépségében és összetettségében nagy méretben ábrázolta. Úttörő munkája révén Bonfils 1880-ban népszerűsíteni tudta az újonnan kifejlesztett színes fényképezés módszerét. Bonfils Saint-Hippolyte-du-Fort-i szerény kezdeteitől kezdve az Alès-i fotográfus és könyvkötő későbbi karrierjéig mély hatást gyakorolt. Részt vett d'Hautpoul tábornok 1860-as levantei expedíciójában, amelyet Franciaország szervezett a keresztények és drúzok között Libanonban és Damaszkuszban dúló polgárháborúban a keresztények lemészárlása után. Franciaországba való visszatérése után az Claude Félix Abel Niépce de Saint-val való találkozása új korszakot nyitott az életében, amikor megtanulta a heliogravure nyomdatechnikát, és nyomdát nyitott Alès-ben.
Amikor 1857-ben feleségül vette Marie-Lydie Cabanis-t, és családja gyarapodott, az ő látókörét is kitágította. Miután fia, Adrien megbetegedett, Bonfils emlékezett a Bejrút környéki zöld dombok gyógyító hangulatára, és édesanyja kíséretében oda küldte Adrient gyógyulni. A család végül 1867-ben Bejrútba tette át életének központját, ahol "Maison Bonfils" néven fotóműtermet nyitottak. Ez az időszak döntő fordulópontot jelentett Bonfils karrierjében, és megalapozta a Közel-Keleten végzett lenyűgöző munkásságát. A Maison Bonfils, amely 1878-ban "F. Bonfils et Cie"-re változtatta nevét, a kreativitás központja volt. A Közel-Keletről több ezer fénykép készült itt, a portréktól a beállított jeleneteken át a bibliai történetekig. Félix, felesége, Lydie és fia, Adrien együtt dolgoztak ezen az ambiciózus projekten, Libanonban, Egyiptomban, Palesztinában, Szíriában, Görögországban és Konstantinápolyban fényképeztek. Nehéz meghatározni az egyes családtagok egyéni hozzájárulását, mivel kevés művük van aláírva. Úgy véljük azonban, hogy Lydie volt a felelős a műtermi portrék egy részéért, különösen a nőkről készült portrékért.
Amikor Félix 1885-ben Alès-ben meghalt, a fotográfia világa gyászba borult. Az általa létrehozott műterem azonban tovább élt, előbb fia, Adrien, majd felesége, Lydie irányítása alatt, egészen 1918-ban bekövetkezett haláláig, folytatva küldetését, hogy lépést tartson a fotográfia egyre forradalmasodó fejlődésével. A Maison Bonfils az elsők között alkalmazta a fotokróm új technikát, az 1880-ban kifejlesztett színes fotónyomtatási technikát. A 19. század végéig a Maison Bonfils a Közel-Kelet egyik legtermékenyebb műterme maradt. Félix Bonfils kiterjedt munkássága és a fotózás iránti fáradhatatlan elkötelezettsége egyedülálló képet hagyott ránk a Közel-Kelet szépségéről és sokszínűségéről. Meghívott bennünket, hogy az ő szemével lássuk e régió városait és tájait, és művei ma is keresett gyűjtői darabok azok számára, akik értékelik az egzotikus és történelmi dolgokat. Fotóin keresztül megörökítette a világot, és látomásos munkájával megalapozta a jövő fotográfusait. Öröksége tovább él a műveiről készült képzőművészeti nyomatokban, amelyeket büszkén reprodukálunk és kínálunk. Minden egyes nyomat Félix Bonfils művészet iránti fáradhatatlan elkötelezettségéről és a világ szépsége iránti szenvedélyéről tanúskodik.
Oldal 1 / 3