Eugène Emmanuel Amaury-Duval, aki 1808. április 16-án született a Párizs melletti Montrouge-ban és 1885. december 25-én halt meg Párizsban, egyedülálló helyet foglal el a francia művészet történetében. Amaury-Duval, akinek valódi neve Eugène Emmanuel Amaury Pineux volt, akadémikus festőként szerzett nevet magának, és ma már lenyűgöző örökséget hagyott ránk, amelyet gyönyörű grafikákban csodálhatunk meg. Amaury-Duval kulturálisan befolyásolt családból származott: apja a neves diplomata, történész és régész Charles Alexandre Amaury Pineux, nagybátyja a híres drámaíró Alexandre Duval volt. E kulturális gyökerek hatásai alakították ki Amaury-Duval művészet iránti szenvedélyét. Művészi pályafutását 1825-ben kezdte a francia festőművész Jean Auguste Dominique Ingres, korának egyik mesterének tanítványaként.
Amaury-Duval művészi fejlődésében fontos fordulópontot jelentett az 1829-es Expédition de Morée-n való részvétele, amelynek során a görög forradalom közepette rajzolhatott és vázolhatott. Az ezt követő, 1834 és 1836 közötti nagy körútja Olaszországba vezetett, ahol intenzíven tanulmányozta a reneszánsz művészetet. Olyan városokban, mint Firenze, Róma és Nápoly, kapcsolatba került a reneszánsz korszakalkotó alkotásaival. Művészi karrierje 1833-ban indult be, amikor első portréit bemutatta a párizsi Szalonban. Legismertebbé a Vénusz születése című, 1863-ban készült festménye tette, amelyet két másik, azonos témájú művével együtt az Alexandre Cabanel és Paul Baudry zsűrije is kiválasztott. Ez a mű, amely most művészi nyomatként is elérhető, azt az egyedi látásmódot és jellegzetes stílust közvetíti, amelyet Amaury-Duval műveiben művelt.
Amaury-Duval gazdag és változatos életművet hagyott hátra, amely számos párizsi templomban és magángyűjtőknél megtalálható. Különösen említésre méltóak a Saint-Merry-i Saint Philomene-kápolnában és a St-Germain-l'Auxerrois-i hölgykápolnában található freskói, valamint a Saint-Germain-en-Laye-i Saint Germain templomban készült festményei. Eugène Emmanuel Amaury-Duval értékes örökséget hagyott ránk, amely ma már a világ minden táján a művészetkedvelők otthonába kerül a kiváló minőségű műnyomatok révén. Bár a linières-i (Vendée) kastélyban található festményei sajnos az egész épülettel együtt 1912-ben elpusztultak, egyéb művei a párizsi galériákban (a Musée d'Orsay-ban, a Musée Carnavalet-ben és a Louvre-ban), a versailles-i kastélyban, Compiègnes-ben, Montaubanban, Rennes-ben, Rouen-ban, Lille-ben, Dijonban és Autunban élnek tovább. Amaury-Duval számos kitüntetést kapott munkásságáért, többek között 1845-ben lovaggá, 1865-ben pedig a Becsületlégió tisztjévé avatták. A legnagyobb megtiszteltetés azonban valószínűleg az, hogy művészetét ma olyan nyomatok formájában reprodukálják, amelyek minőségükben megegyeznek az eredeti művekkel, és tükrözik e francia festő kivételes tehetségét.
Eugène Emmanuel Amaury-Duval, aki 1808. április 16-án született a Párizs melletti Montrouge-ban és 1885. december 25-én halt meg Párizsban, egyedülálló helyet foglal el a francia művészet történetében. Amaury-Duval, akinek valódi neve Eugène Emmanuel Amaury Pineux volt, akadémikus festőként szerzett nevet magának, és ma már lenyűgöző örökséget hagyott ránk, amelyet gyönyörű grafikákban csodálhatunk meg. Amaury-Duval kulturálisan befolyásolt családból származott: apja a neves diplomata, történész és régész Charles Alexandre Amaury Pineux, nagybátyja a híres drámaíró Alexandre Duval volt. E kulturális gyökerek hatásai alakították ki Amaury-Duval művészet iránti szenvedélyét. Művészi pályafutását 1825-ben kezdte a francia festőművész Jean Auguste Dominique Ingres, korának egyik mesterének tanítványaként.
Amaury-Duval művészi fejlődésében fontos fordulópontot jelentett az 1829-es Expédition de Morée-n való részvétele, amelynek során a görög forradalom közepette rajzolhatott és vázolhatott. Az ezt követő, 1834 és 1836 közötti nagy körútja Olaszországba vezetett, ahol intenzíven tanulmányozta a reneszánsz művészetet. Olyan városokban, mint Firenze, Róma és Nápoly, kapcsolatba került a reneszánsz korszakalkotó alkotásaival. Művészi karrierje 1833-ban indult be, amikor első portréit bemutatta a párizsi Szalonban. Legismertebbé a Vénusz születése című, 1863-ban készült festménye tette, amelyet két másik, azonos témájú művével együtt az Alexandre Cabanel és Paul Baudry zsűrije is kiválasztott. Ez a mű, amely most művészi nyomatként is elérhető, azt az egyedi látásmódot és jellegzetes stílust közvetíti, amelyet Amaury-Duval műveiben művelt.
Amaury-Duval gazdag és változatos életművet hagyott hátra, amely számos párizsi templomban és magángyűjtőknél megtalálható. Különösen említésre méltóak a Saint-Merry-i Saint Philomene-kápolnában és a St-Germain-l'Auxerrois-i hölgykápolnában található freskói, valamint a Saint-Germain-en-Laye-i Saint Germain templomban készült festményei. Eugène Emmanuel Amaury-Duval értékes örökséget hagyott ránk, amely ma már a világ minden táján a művészetkedvelők otthonába kerül a kiváló minőségű műnyomatok révén. Bár a linières-i (Vendée) kastélyban található festményei sajnos az egész épülettel együtt 1912-ben elpusztultak, egyéb művei a párizsi galériákban (a Musée d'Orsay-ban, a Musée Carnavalet-ben és a Louvre-ban), a versailles-i kastélyban, Compiègnes-ben, Montaubanban, Rennes-ben, Rouen-ban, Lille-ben, Dijonban és Autunban élnek tovább. Amaury-Duval számos kitüntetést kapott munkásságáért, többek között 1845-ben lovaggá, 1865-ben pedig a Becsületlégió tisztjévé avatták. A legnagyobb megtiszteltetés azonban valószínűleg az, hogy művészetét ma olyan nyomatok formájában reprodukálják, amelyek minőségükben megegyeznek az eredeti művekkel, és tükrözik e francia festő kivételes tehetségét.
Oldal 1 / 1