Egy kellemes reggel a londoni állatkertben. Egy fiatalember az oroszlánok élettanát tanulmányozza, aprólékos pontossággal, tollal vagy ecsettel papírra és vászonra veti az izmos formákat. Briton Rivière-rel gyakrabban találkozhattak így, mert az állatok festése volt a szenvedélye.
Briton egy festő és egy zenész gyermekeként született a művészetek világába. A festészet még a családfájában is sokkal mélyebben gyökerezik, hiszen nagyapja szintén festő volt. A londoni Királyi Akadémia összesen kilenc olyan Rivière-családbeli művészt tart számon, aki kiállított az Akadémián. Briton első festői képzését a londoni Cheltenham College-ban kezdte, ahol apja tanár volt. Már a kezdetek kezdetén az állatmotívumoknak szentelte magát, és különös lelkesedéssel rajzolta a kutyákat. Ennek során sikerült megragadnia az állatok lényegét, gyakran egymással vagy az emberekkel való érzelmi interakcióban festette meg őket. Az elhunyt gazdájukat gyászoló kutyák vagy a gyerekek előtt széles lábakkal, védő pózban álló kutyák példák arra, hogy Briton romantikusan ábrázolta az állatok jellemét. Briton művészetét kedvelték, és rendszeresen kiállították a Királyi Akadémián. Amikor családjával Oxfordba költözött, a brit számára lehetőség nyílt arra, hogy tehetségét a tekintélyes Oxfordi Egyetemen tanulva kibővítse. Később feleségül vette Mary Alice Rivière-t (született Dobell), aki szintén sikeres festő volt. Ezután visszaköltözött vele Londonba, ahol gyakran tanulmányozta az állatkert állatait. Bár az oroszlánokkal és a medvékkel csak állatkerti tartásban találkozott, általában a vadonban rajzolta őket. Briton maga is kellemes természetű volt, és hamar barátokat szerzett a művészeti közösségben. Londonban összebarátkozott többek között a skót ARTISTREPLEPLACE0 és ARTISTREPLEPLACE1 tájképfestőkkel, akiknek együttműködése és cseréje fémjelzi munkáit.
Briton már életében is elismert művész volt. Műveit a Royal Academy, a Dudley Gallery és a Grosvenor Gallery állította ki. Mivel különös gondot fordított az állatok viselkedésének ábrázolására, testbeszédük részletes ábrázolásán keresztül, Charles Darwin egyes rajzait reprodukálták tudományos könyveiben. A New York Tribune, az USA egyik leghatékonyabb újságja az angol állatfestészet hercegének nevezte Britont. Más források a kivételes tehetségű Sir Edwin Landseer utódjának nevezték.
Egy kellemes reggel a londoni állatkertben. Egy fiatalember az oroszlánok élettanát tanulmányozza, aprólékos pontossággal, tollal vagy ecsettel papírra és vászonra veti az izmos formákat. Briton Rivière-rel gyakrabban találkozhattak így, mert az állatok festése volt a szenvedélye.
Briton egy festő és egy zenész gyermekeként született a művészetek világába. A festészet még a családfájában is sokkal mélyebben gyökerezik, hiszen nagyapja szintén festő volt. A londoni Királyi Akadémia összesen kilenc olyan Rivière-családbeli művészt tart számon, aki kiállított az Akadémián. Briton első festői képzését a londoni Cheltenham College-ban kezdte, ahol apja tanár volt. Már a kezdetek kezdetén az állatmotívumoknak szentelte magát, és különös lelkesedéssel rajzolta a kutyákat. Ennek során sikerült megragadnia az állatok lényegét, gyakran egymással vagy az emberekkel való érzelmi interakcióban festette meg őket. Az elhunyt gazdájukat gyászoló kutyák vagy a gyerekek előtt széles lábakkal, védő pózban álló kutyák példák arra, hogy Briton romantikusan ábrázolta az állatok jellemét. Briton művészetét kedvelték, és rendszeresen kiállították a Királyi Akadémián. Amikor családjával Oxfordba költözött, a brit számára lehetőség nyílt arra, hogy tehetségét a tekintélyes Oxfordi Egyetemen tanulva kibővítse. Később feleségül vette Mary Alice Rivière-t (született Dobell), aki szintén sikeres festő volt. Ezután visszaköltözött vele Londonba, ahol gyakran tanulmányozta az állatkert állatait. Bár az oroszlánokkal és a medvékkel csak állatkerti tartásban találkozott, általában a vadonban rajzolta őket. Briton maga is kellemes természetű volt, és hamar barátokat szerzett a művészeti közösségben. Londonban összebarátkozott többek között a skót ARTISTREPLEPLACE0 és ARTISTREPLEPLACE1 tájképfestőkkel, akiknek együttműködése és cseréje fémjelzi munkáit.
Briton már életében is elismert művész volt. Műveit a Royal Academy, a Dudley Gallery és a Grosvenor Gallery állította ki. Mivel különös gondot fordított az állatok viselkedésének ábrázolására, testbeszédük részletes ábrázolásán keresztül, Charles Darwin egyes rajzait reprodukálták tudományos könyveiben. A New York Tribune, az USA egyik leghatékonyabb újságja az angol állatfestészet hercegének nevezte Britont. Más források a kivételes tehetségű Sir Edwin Landseer utódjának nevezték.
Oldal 1 / 1