Alexandre-François Desportes 1661. február 24-én született az ardenneki Champigneulle-ban (Ardennek) és 1743. április 20-án halt meg. 1661-ben született és 1743. április 20-án halt meg a francia barokk mester, Alexandre-François Desportes, aki az állatok pontos és élénk ábrázolásáról ismert, és aki az állatfestészet útját egyengette, és olyan művészeti formát hozott létre, amelyet ma is inspirálónak tartanak. Gondosan összeállított műnyomataink az ő egyedülálló művészete előtt tisztelegnek, és lehetővé teszik, hogy megtapasztalja munkásságának bonyolultságát és részletességét, amely gyűjteményünk minden egyes műnyomatán tükröződik.
Desportes a festészet művészetét Párizsban, a flamand festőművész Nicasius Bernaerts műtermében tanulta, aki Frans Snyders or Snijders tanítványa volt. Egy rövid lengyelországi tartózkodás, amelynek során III. Sobieski János és lengyel arisztokraták portréit festette, fordulatot hozott pályáján. A király halála után Desportes visszatért Párizsba, és ettől kezdve az állat- és virágfestészetre specializálódott. A Festészeti és Szobrászati Akadémia 1699-ben felvette őt. Mesteri művészetéről tanúskodik egy vadászruhás önarcképe, amely ma a Louvre-ban látható. Desportes pályafutását királyi megbízások jellemezték, többek között számos díszítőpanel készült a versailles-i, marly-i, meudoni, compiègne-i királyi paloták számára, végül 1742-ben XV. Lajos számára Choisy-ban. XIV. és XV. Lajos is tőle készíttetett portrékat szeretett vadászkutyáikról. Desportes egy kis jegyzetfüzet segítségével gyors vázlatokat készített, és követte a királyi vadászatot, majd később részletes és színes festményeket készített.
Az állatportrékon és tanulmányokon végzett odaadó munkája mellett Desportes részt vett a gobelinekhez készült karikatúrák készítésében is, és megtervezte a híres "Les Nouvelles Indes" című gobelin-sorozatot. Halálakor egy műteremmel és tanulmányokkal teli műtermet hagyott hátra, amely örökség végigvonul a 18. századon, és a mai napig jelen van a francia művészet ikonográfiájában. Desportes szemének a részletek iránti érzéke és az állatok lenyűgöző ábrázolásai páratlanok a művészvilágban. Gyakran kombinálta a vadakat ábrázoló csendéleteket pazar ezüsttárgyakkal, amelyek az étkezőszobákban állhattak ki. Ezek a művek értékes dokumentumai XIV. Lajos korának eltűnt ezüstjének, és a művekről készült nyomataink lehetővé teszik számunkra, hogy megcsodáljuk és értékeljük művészetének eleganciáját és részletgazdagságát.
Desportes munkáinak nagy része a műtermében maradt, köztük számos állat- és növénytanulmány, köztük néhány vázlat, amelyek Jan Fyt Rókavadászat című művének mintájára készültek. Ezeket a műveket 1784-ben a Comte d'Angiviller, a Bâtiments du Roi főigazgatója vásárolta meg a sèvres-i porcelánmanufaktúra festőmodelljei számára. Desportes hatása így az egész 18. századra kiterjedt, és kitörölhetetlen nyomot hagyott a francia művészettörténetben. Azzal, hogy Desportes műveit műnyomat formájában reprodukáljuk, tisztelgünk művészete előtt, és életben tartjuk örökségét. Minden egyes nyomat a maga nemében egy-egy remekmű, amelyet gondosan reprodukáltak, hogy tükrözze műveinek eredeti szépségét és pontosságát. Akár a klasszikus művészet szerelmese, akár egyszerűen csak a történelem egy darabját szeretné megőrizni, művészeti nyomataink Alexandre-François Desportes mestersége és öröksége előtt tisztelegnek.
Alexandre-François Desportes 1661. február 24-én született az ardenneki Champigneulle-ban (Ardennek) és 1743. április 20-án halt meg. 1661-ben született és 1743. április 20-án halt meg a francia barokk mester, Alexandre-François Desportes, aki az állatok pontos és élénk ábrázolásáról ismert, és aki az állatfestészet útját egyengette, és olyan művészeti formát hozott létre, amelyet ma is inspirálónak tartanak. Gondosan összeállított műnyomataink az ő egyedülálló művészete előtt tisztelegnek, és lehetővé teszik, hogy megtapasztalja munkásságának bonyolultságát és részletességét, amely gyűjteményünk minden egyes műnyomatán tükröződik.
Desportes a festészet művészetét Párizsban, a flamand festőművész Nicasius Bernaerts műtermében tanulta, aki Frans Snyders or Snijders tanítványa volt. Egy rövid lengyelországi tartózkodás, amelynek során III. Sobieski János és lengyel arisztokraták portréit festette, fordulatot hozott pályáján. A király halála után Desportes visszatért Párizsba, és ettől kezdve az állat- és virágfestészetre specializálódott. A Festészeti és Szobrászati Akadémia 1699-ben felvette őt. Mesteri művészetéről tanúskodik egy vadászruhás önarcképe, amely ma a Louvre-ban látható. Desportes pályafutását királyi megbízások jellemezték, többek között számos díszítőpanel készült a versailles-i, marly-i, meudoni, compiègne-i királyi paloták számára, végül 1742-ben XV. Lajos számára Choisy-ban. XIV. és XV. Lajos is tőle készíttetett portrékat szeretett vadászkutyáikról. Desportes egy kis jegyzetfüzet segítségével gyors vázlatokat készített, és követte a királyi vadászatot, majd később részletes és színes festményeket készített.
Az állatportrékon és tanulmányokon végzett odaadó munkája mellett Desportes részt vett a gobelinekhez készült karikatúrák készítésében is, és megtervezte a híres "Les Nouvelles Indes" című gobelin-sorozatot. Halálakor egy műteremmel és tanulmányokkal teli műtermet hagyott hátra, amely örökség végigvonul a 18. századon, és a mai napig jelen van a francia művészet ikonográfiájában. Desportes szemének a részletek iránti érzéke és az állatok lenyűgöző ábrázolásai páratlanok a művészvilágban. Gyakran kombinálta a vadakat ábrázoló csendéleteket pazar ezüsttárgyakkal, amelyek az étkezőszobákban állhattak ki. Ezek a művek értékes dokumentumai XIV. Lajos korának eltűnt ezüstjének, és a művekről készült nyomataink lehetővé teszik számunkra, hogy megcsodáljuk és értékeljük művészetének eleganciáját és részletgazdagságát.
Desportes munkáinak nagy része a műtermében maradt, köztük számos állat- és növénytanulmány, köztük néhány vázlat, amelyek Jan Fyt Rókavadászat című művének mintájára készültek. Ezeket a műveket 1784-ben a Comte d'Angiviller, a Bâtiments du Roi főigazgatója vásárolta meg a sèvres-i porcelánmanufaktúra festőmodelljei számára. Desportes hatása így az egész 18. századra kiterjedt, és kitörölhetetlen nyomot hagyott a francia művészettörténetben. Azzal, hogy Desportes műveit műnyomat formájában reprodukáljuk, tisztelgünk művészete előtt, és életben tartjuk örökségét. Minden egyes nyomat a maga nemében egy-egy remekmű, amelyet gondosan reprodukáltak, hogy tükrözze műveinek eredeti szépségét és pontosságát. Akár a klasszikus művészet szerelmese, akár egyszerűen csak a történelem egy darabját szeretné megőrizni, művészeti nyomataink Alexandre-François Desportes mestersége és öröksége előtt tisztelegnek.
Oldal 1 / 1