Élje át Albin Egger-Lienz szenvedélyét művészi lenyomatainkban!

Művészi lenyomataink megnyugtató pillanatokat visznek otthonába.


Tekintse meg a műalkotásokat most!
Österreichische Kunstmanufaktur

Élje át Albin Egger-Lienz szenvedélyét művészi lenyomatainkban!

Művészi lenyomataink megnyugtató pillanatokat visznek otthonába.

Tekintse meg a műalkotásokat most!
Albin Egger-Lienz
Elkötelezett ügyfélszolgálat
Múzeumi minőségű művészi lenyomatok
Elérhető személyre szabási lehetőségek
Österreichische Kunstmanufaktur Elkötelezett ügyfélszolgálat
Múzeumi minőségű művészi lenyomatok
Elérhető személyre szabási lehetőségek
Albin Egger-Lienz

Albin Egger-Lienz

Albin Egger-Lienz festőművész példája mutatja, hogy az ember életútja hogyan befolyásolhatja a művészi ábrázolást. Kelet-Tirolban született, és már korán a festészetnek szentelte magát, apja, egyházi festő és fotós tanította. Apja kapcsolatainak, de nyilvánvalóan művészi tehetségének is köszönhető, hogy 16 évesen felvételt nyert a müncheni Képzőművészeti Akadémiára. A historizmus elveinek hatására a 19. század végén a festészetben a hősies ábrázolású témák domináltak, de a természet és a haza szeretete is. Egger-Lienz ebben a környezetben készítette első művészi munkáit. Tiroli szülőföldjének látképei bőségesen kínáltak neki motívumokat. Példát vett a tiroli paraszti miliő portréit és jeleneteit festő Franz von Defregger-ról, de követte tanárát, Wilhelm von Lindenschmitet is hősi és vallásos képi témáival. Így a fiatal festő motívumaként hamarosan az ember került a középpontba, mint egy jellegzetes vonásokkal rendelkező egyén a fáradságos és nélkülöző vidéki élet környezetében.

Annak ellenére, hogy tanulmányai befejezése után, 1894-ben jelentős kiállításokon vett részt, és néhány kisebb díjat nyert, a festő művészi tevékenysége kezdetben kevés elismerést kapott. Ennek ellenére Bécsbe költözve komolyan vehető művésznek bizonyult. Csatlakozott a konzervatív Künstlerhaus egyesülethez, majd 1897-ben társalapítója volt a progresszív Bécsi Szecessziónak: Még mindig a hagyományos és a modern művészet között állt. A valódi elismerés sokáig váratott magára; 1910-ben le kellett mondania arról a reményéről, hogy a bécsi Képzőművészeti Akadémia professzora legyen, 1912-ben pedig a drezdai Nagy Művészeti Kiállításon monumentális műveiért kitüntetett Ferdinand Hodler kivételezett bánásmódja sértette meg. Egger-Lienz felemelte a hangját, és szidalmakat írt a "modern művészet" ellen.

Az első világháború cezúrát jelentett a művész életében. 1915-ben behívták katonai szolgálatra, de a harcok kegyetlensége hamarosan különleges feladatok elé állította. Háborús festőként gyakran a halál valóságát látta a szeme előtt. Ezt a valóságot ismerte el ábrázolásaiban, anélkül, hogy hősies túlzásokba esett volna, de anélkül is, hogy enyhítette volna a látottakat. Az Ferdinand Hodler című festmények hatására Egger-Lienz meggyőzően fejezte ki azt az emberképet, amelyet már korábban is munkássága középpontjába állított, és amelyet mindenekelőtt a szenvedés jellemez. Az ember erőteljes ábrázolásához most egy meglehetősen durva festészeti stílus társult, amelyben a naturalizmus visszaszorult, és az egyszerűsített formák kerültek előtérbe. A motívum variációival történő ismétlések nagy erőt mutatnak, a háborús jelenetek és a csontvázak, mint a halál szimbólumai, helyet kapnak az emberi alakok között. Végül mégis eljött az áttörés: a Bécsi Képzőművészeti Akadémia kinevezte (amit visszautasított), jelentős egyéni kiállításokat rendezett, és egy évvel a halála előtt az Innsbrucki Egyetem díszdoktorrá avatta.

Albin Egger-Lienz

    Nem minősített művészek   •   Wikipedia: Albin Egger-Lienz Albin Egger-Lienz

Albin Egger-Lienz festőművész példája mutatja, hogy az ember életútja hogyan befolyásolhatja a művészi ábrázolást. Kelet-Tirolban született, és már korán a festészetnek szentelte magát, apja, egyházi festő és fotós tanította. Apja kapcsolatainak, de nyilvánvalóan művészi tehetségének is köszönhető, hogy 16 évesen felvételt nyert a müncheni Képzőművészeti Akadémiára. A historizmus elveinek hatására a 19. század végén a festészetben a hősies ábrázolású témák domináltak, de a természet és a haza szeretete is. Egger-Lienz ebben a környezetben készítette első művészi munkáit. Tiroli szülőföldjének látképei bőségesen kínáltak neki motívumokat. Példát vett a tiroli paraszti miliő portréit és jeleneteit festő Franz von Defregger-ról, de követte tanárát, Wilhelm von Lindenschmitet is hősi és vallásos képi témáival. Így a fiatal festő motívumaként hamarosan az ember került a középpontba, mint egy jellegzetes vonásokkal rendelkező egyén a fáradságos és nélkülöző vidéki élet környezetében.

Annak ellenére, hogy tanulmányai befejezése után, 1894-ben jelentős kiállításokon vett részt, és néhány kisebb díjat nyert, a festő művészi tevékenysége kezdetben kevés elismerést kapott. Ennek ellenére Bécsbe költözve komolyan vehető művésznek bizonyult. Csatlakozott a konzervatív Künstlerhaus egyesülethez, majd 1897-ben társalapítója volt a progresszív Bécsi Szecessziónak: Még mindig a hagyományos és a modern művészet között állt. A valódi elismerés sokáig váratott magára; 1910-ben le kellett mondania arról a reményéről, hogy a bécsi Képzőművészeti Akadémia professzora legyen, 1912-ben pedig a drezdai Nagy Művészeti Kiállításon monumentális műveiért kitüntetett Ferdinand Hodler kivételezett bánásmódja sértette meg. Egger-Lienz felemelte a hangját, és szidalmakat írt a "modern művészet" ellen.

Az első világháború cezúrát jelentett a művész életében. 1915-ben behívták katonai szolgálatra, de a harcok kegyetlensége hamarosan különleges feladatok elé állította. Háborús festőként gyakran a halál valóságát látta a szeme előtt. Ezt a valóságot ismerte el ábrázolásaiban, anélkül, hogy hősies túlzásokba esett volna, de anélkül is, hogy enyhítette volna a látottakat. Az Ferdinand Hodler című festmények hatására Egger-Lienz meggyőzően fejezte ki azt az emberképet, amelyet már korábban is munkássága középpontjába állított, és amelyet mindenekelőtt a szenvedés jellemez. Az ember erőteljes ábrázolásához most egy meglehetősen durva festészeti stílus társult, amelyben a naturalizmus visszaszorult, és az egyszerűsített formák kerültek előtérbe. A motívum variációival történő ismétlések nagy erőt mutatnak, a háborús jelenetek és a csontvázak, mint a halál szimbólumai, helyet kapnak az emberi alakok között. Végül mégis eljött az áttörés: a Bécsi Képzőművészeti Akadémia kinevezte (amit visszautasított), jelentős egyéni kiállításokat rendezett, és egy évvel a halála előtt az Innsbrucki Egyetem díszdoktorrá avatta.

Albin Egger-Lienz műalkotásai

Albin Egger-Lienz műalkotásai

38 talált műalkotás
Rendezés

Szűrőbeállítások

Megjelenítési beállíások
38 talált műalkotás

Albin Egger-Lienz
Lunch The Soup, Version II, 1910
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Mähende Bergbauern
1910 |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Die Bergmaher I. Fassung
1907 |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Die Familie
1925 |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Den Namenlosen
1916 |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Reapers in a Gathering Storm, 1912
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
 
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Mittagessen (Die Suppe, II. Fass...
1910 |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Das Tischgebet
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Lunch, c.1910 (oil on canvas)
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Den Namenlosen. 1916
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Madonna, c. 1922.
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
The Meal
1920 |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Bergmäher
1907 |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Der Totentanz von Anno Neun
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Ila, die jüngere Tochter des Kün...
1920 |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Boy at the Spring The Spring, 1923
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Corn Harvest
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
South-West Front
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Studienkopf aus: Totentanz
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Das Leben
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Nordfrankreich, 1917
1917 |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Repas, la soupe (version 2) (Lun...
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
A.Egger-Lienz, Einzug König Etzels
1909 |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
The Nameless, 1916.
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
The Artist's Youngest Daughter, ...
1920 |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Head of a farmer (oil on cardboard)
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
A Still-Life of Vegetables by a ...
1890 |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Tote Hasen
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Von ihm
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Inneres der Johanneskirche in Mü...
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Karfreitag
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Portrait of the singer Hedwig He...
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Ila, the younger daughter of the...
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Der Mensch
1459 |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Am Kalvarienberg in Bozen
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Albin Egger-Lienz
Nach dem Friedensschluss
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása


Oldal 1 / 1



Vásárlóink véleménye rólunk



Gyakran ismételt kérdések a Meisterdrucke kapcsán


A Meisterdrucke oldalán egy egyszerű és szemléletes módon adhatja meg az adott műalkotás személyre szabott beállításait: Válasszon keretet, adja meg a kép méretét, válasszon nyomtatási felületet, majd válasszon megfelelő bevonatot, illetve vakrámát! Emellett egyéb személyre szabási lehetőségeket is kínálunk, mint az alátét, a betétléc és a távtartó kiválasztása. Ügyfélszolgálatunk szívesen segít a tökéletes műalkotás összeállításában.

A Meisterdrucke oldalán arra is lehetősége nyílik, hogy az adott műalkotást közvetlenül abban a helyiségben tudja elképzelni, ahova szánja. A személyre szabott előnézethez csupán fel kell töltenie a helyiség képét, majd tekintse meg, hogyan fog mutatni az adott térben! Amennyiben oldalunkat mobil eszközről nyitja meg, akár telefonról, akár tabletről, valósághű ábrázolást biztosító funkciónk életre kelti a képet és gond nélkül megjeleníti a feltöltött térben. Ezt az élményt a művészet és a technológia együtt felhasználásával tudjuk nyújtani.

A felület kiválasztása gyakran ízlés dolga. Minden felülethez néhány képet is megtekinthet, így jobban el tudja képzelni a különbségeket. A végső döntés előtt mintáink révén az összes papírt minden szempontból megvizsgálhatja – nem csupán ránézésre, hanem tapintással is. A mintakészlet ingyen kérheti – kizárólag a szállítási költségek terhelik. A mintakészletet közvetlenül megrendelheti.

Ne aggódjon! A Meisterdrucke a megrendeléseket nem gépiesen dolgozza fel. Minden egyes megrendelést megvizsgálunk. Ha a beállításokban bármilyen ellentmondást vagy furcsaságot találunk, azonnal felvesszük Önnel a kapcsolatot. Természetesen előzékeny és türelmes ügyfélszolgálatunk mindenben támogatást nyújt és segít a beállításokban is. Önnel közösen telefonhíváson keresztül vagy e-mailben módosítjuk a beállításokat, hogy a végső eredmény pontosan megfeleljen az elvárásainak.


Kérdése van?

Érdeklődik manufaktúránk egyik művészi lenyomata iránt, de még bizonytalan? Tanácsra van szüksége a nyomatási felület kapcsán vagy segítséget kérne a megrendelésben?

Szakértőink szívesen állnak rendelkezésére.

+43 4257 29415
support@meisterdrucke.com
Mo-Do: 7:00 - 16:00 | Fr: 7:00 - 13:00

Kérdése van?

Érdeklődik manufaktúránk egyik művészi lenyomata iránt, de még bizonytalan? Tanácsra van szüksége a nyomatási felület kapcsán vagy segítséget kérne a megrendelésben?

Szakértőink szívesen állnak rendelkezésére.

+43 4257 29415
support@meisterdrucke.com
Mo-Do: 7:00 - 16:00 | Fr: 7:00 - 13:00


Meisterdrucke

   Kärntner Strasse 46
        9586 Finkenstein am Faaker See
        Austria
        +43 4257 29415
        support@meisterdrucke.com
Egyéb nyelvek

                   
Erfahrungen & Bewertungen zu Meisterdrucke
Post.at DHL Express Quehenberger Cargoboard
Kaiser Franz Joseph

Meisterdrucke
Kärntner Strasse 46
9586 Finkenstein am Faaker See · Austria
+43 4257 29415 · office@meisterdrucke.com
Post.at DHL Express Quehenberger Cargoboard


               


Meisterdrucke 2717 Bewertungen auf ProvenExpert.com

(c) 2025 meisterdrucke.hu