A fény merész esztétikája:rnDr. Th. Kurz, Chicago - USA -rnrnSilvian Sternhagel 1992 óta dolgozik szabadúszó művészként.rnA művész 1996 végén szokatlan témát választott finom akril- és olajfestményeihez:rnrnTájképeket.rnrnSternhagel a legkülönfélébb természeti elemeket idézi festményein, és ezeket kombinálva egy másfajta világot teremt.rnrnOlyan harmóniát állít színpadra, amelyben általában a fény esztétikája kerül a középpontba.rnSzokatlan képessége, hogy az egyes alkotóelemeket összefüggéseiből kiragadva idézi, valamint szürrealista múltja, amely minden művén egyértelműen megmutatkozik, egy soha nem látott világot tár a néző elé, a határtalan szabadság benyomását keltve.rnrnA különböző festészeti stílusok - a naturalizmus, a szürrealizmus és a klasszikus modernizmus - ötvözése jellemző a posztmodernnek címkézett, megrendezett festményeire:rn "Képek az új kontinensről", ami találóan egyértelművé teszi, hogy ezek nem földi, hanem transzcendentális látképek.rnrnGyorsan változó, hektikus korunkban, amely a mélység helyett a felszínt részesíti előnyben, Sternhagel képei megnyugtató ellenpólust jelentenek.rnMaga a művész szerényen fejezi ki magát: Festett tereim a szellemi és lelki kikapcsolódás lehetőségét is megnyithatják.rnrnPedig ennél többre is képesek: ha első pillantásra elmerülünk egy harmóniával teli világban, csak második pillantásra fedezi fel szemünk a számtalan finoman megfestett részletet.rnrnEnnek eredményeképpen a képek cselekménye szinte feltárul és olvasható - egy sok fejezetből álló könyvhöz hasonlóan. Az egyetlen különbség azonban az, hogy Sternhagel "regénye" teret enged az egyéni értelmezésnek és átélésnek, a feszültség íve látszólag önmagát hajtja előre.rn
A fény merész esztétikája:rnDr. Th. Kurz, Chicago - USA -rnrnSilvian Sternhagel 1992 óta dolgozik szabadúszó művészként.rnA művész 1996 végén szokatlan témát választott finom akril- és olajfestményeihez:rnrnTájképeket.rnrnSternhagel a legkülönfélébb természeti elemeket idézi festményein, és ezeket kombinálva egy másfajta világot teremt.rnrnOlyan harmóniát állít színpadra, amelyben általában a fény esztétikája kerül a középpontba.rnSzokatlan képessége, hogy az egyes alkotóelemeket összefüggéseiből kiragadva idézi, valamint szürrealista múltja, amely minden művén egyértelműen megmutatkozik, egy soha nem látott világot tár a néző elé, a határtalan szabadság benyomását keltve.rnrnA különböző festészeti stílusok - a naturalizmus, a szürrealizmus és a klasszikus modernizmus - ötvözése jellemző a posztmodernnek címkézett, megrendezett festményeire:rn "Képek az új kontinensről", ami találóan egyértelművé teszi, hogy ezek nem földi, hanem transzcendentális látképek.rnrnGyorsan változó, hektikus korunkban, amely a mélység helyett a felszínt részesíti előnyben, Sternhagel képei megnyugtató ellenpólust jelentenek.rnMaga a művész szerényen fejezi ki magát: Festett tereim a szellemi és lelki kikapcsolódás lehetőségét is megnyithatják.rnrnPedig ennél többre is képesek: ha első pillantásra elmerülünk egy harmóniával teli világban, csak második pillantásra fedezi fel szemünk a számtalan finoman megfestett részletet.rnrnEnnek eredményeképpen a képek cselekménye szinte feltárul és olvasható - egy sok fejezetből álló könyvhöz hasonlóan. Az egyetlen különbség azonban az, hogy Sternhagel "regénye" teret enged az egyéni értelmezésnek és átélésnek, a feszültség íve látszólag önmagát hajtja előre.rn
Oldal 1 / 2