William Frederick Mitchell angol festőművészhez egy olyan aspektus kapcsolódik, amelynek elsőre semmi köze a művészetéhez: Süket volt. A mai szemszögből nézve a legijesztőbb ebben a süketségének az oka. Skarlát volt. Gyermekkori betegség, amely ma már antibiotikumokkal kezelhető. Ez világosan mutatja, hogy az ilyen gyermekbetegségek milyen veszélyes késői következményekkel járhattak a korábbi évszázadokban. E fogyatékossága ellenére William Frederick Mitchell nem vesztette el az élethez való bátorságát, és később lenyűgöző művészi kreativitásról tett tanúbizonyságot. Apja támogatására talált. A siket fiú nem járhatott rendes iskolába, ezért az apja otthon tanította a fiát. Ahogy William Frederick idősebb lett, úgy tűnt, kész volt arra, hogy siketségének tapasztalatait átadja szenvedőtársainak. Így 1904-ben egy siketeknek szóló folyóiratban közzétette életrajzát, amelyben leírta betegségét és az azt követő szomorú időszakot.
Valószínűleg süketségének is köszönhető, hogy William Frederick Mitchell sokáig nem találta meg élete asszonyát. Már 37 éves volt, amikor feleségül vette a fiatal Miss Woodmant. William Frederick az angol déli partvidéken, a Southampton melletti Calshotban született. Élete nagy részét a környéken töltötte, pontosabban Portsmouth közelében. Házassága után a parttól távol fekvő Wight-szigetre költözött, ahol szintén meghalt. Tehát az életét a víz elem uralta.
Ugyanez vonatkozik a munkájára is. Mitchell inkább hajókat festett. Annyira pontos és részletekre megszállott volt, hogy az indítékait mintha lefényképezték volna. Feltételezhető, hogy nem csak a festészeti technikákban, hanem a hajózási ismeretekben is jártas volt. 1845-ben, William Frederick születésének évében indult útnak az első angol gőzös, a Lady of the Lake. Ez volt a haladás és a hajózás kora. Nagy-Britannia fenséges tengerésznemzet volt. Az 1815 és 1914 közötti időszakban a britek uralták a világ óceánjait; ezt az időszakot birodalmi évszázadnak tekintették. Ezért a kor tengerészei vágytak arra, hogy büszke haditengerészeti vagy kereskedelmi hajóikat vászonra véssék. Különösen tisztek és hajótulajdonosok bízták meg William Fredericket hajóik festésével. Művészként is számos magas rangú pártfogója volt, mint például Viktória királynő, Edward walesi herceg és Mihail Mihajlovics orosz nagyherceg. Mitchell munkái között csatahajók, cirkálók, ágyúnaszádok vagy fregattok szerepelnek, sokuk teljes, hullámzó vitorlákkal. Mitchell azonban nem egyszerűen csak magát a hajót festette. Nem, hanem a víz elemében mutatta meg, hol hullámoktól hánykolódva, hol nyugodt vízen, és mindig élénk égboltot látott a háttérben. Elsősorban akvarelleket használt, de olajfestményeket is készített. Eredetileg a Királyi Haditengerészet kiadványaiban jelentek meg művei. Ma számos festménye a greenwichi Nemzeti Tengerészeti Múzeum gyűjteményében található.
William Frederick Mitchell angol festőművészhez egy olyan aspektus kapcsolódik, amelynek elsőre semmi köze a művészetéhez: Süket volt. A mai szemszögből nézve a legijesztőbb ebben a süketségének az oka. Skarlát volt. Gyermekkori betegség, amely ma már antibiotikumokkal kezelhető. Ez világosan mutatja, hogy az ilyen gyermekbetegségek milyen veszélyes késői következményekkel járhattak a korábbi évszázadokban. E fogyatékossága ellenére William Frederick Mitchell nem vesztette el az élethez való bátorságát, és később lenyűgöző művészi kreativitásról tett tanúbizonyságot. Apja támogatására talált. A siket fiú nem járhatott rendes iskolába, ezért az apja otthon tanította a fiát. Ahogy William Frederick idősebb lett, úgy tűnt, kész volt arra, hogy siketségének tapasztalatait átadja szenvedőtársainak. Így 1904-ben egy siketeknek szóló folyóiratban közzétette életrajzát, amelyben leírta betegségét és az azt követő szomorú időszakot.
Valószínűleg süketségének is köszönhető, hogy William Frederick Mitchell sokáig nem találta meg élete asszonyát. Már 37 éves volt, amikor feleségül vette a fiatal Miss Woodmant. William Frederick az angol déli partvidéken, a Southampton melletti Calshotban született. Élete nagy részét a környéken töltötte, pontosabban Portsmouth közelében. Házassága után a parttól távol fekvő Wight-szigetre költözött, ahol szintén meghalt. Tehát az életét a víz elem uralta.
Ugyanez vonatkozik a munkájára is. Mitchell inkább hajókat festett. Annyira pontos és részletekre megszállott volt, hogy az indítékait mintha lefényképezték volna. Feltételezhető, hogy nem csak a festészeti technikákban, hanem a hajózási ismeretekben is jártas volt. 1845-ben, William Frederick születésének évében indult útnak az első angol gőzös, a Lady of the Lake. Ez volt a haladás és a hajózás kora. Nagy-Britannia fenséges tengerésznemzet volt. Az 1815 és 1914 közötti időszakban a britek uralták a világ óceánjait; ezt az időszakot birodalmi évszázadnak tekintették. Ezért a kor tengerészei vágytak arra, hogy büszke haditengerészeti vagy kereskedelmi hajóikat vászonra véssék. Különösen tisztek és hajótulajdonosok bízták meg William Fredericket hajóik festésével. Művészként is számos magas rangú pártfogója volt, mint például Viktória királynő, Edward walesi herceg és Mihail Mihajlovics orosz nagyherceg. Mitchell munkái között csatahajók, cirkálók, ágyúnaszádok vagy fregattok szerepelnek, sokuk teljes, hullámzó vitorlákkal. Mitchell azonban nem egyszerűen csak magát a hajót festette. Nem, hanem a víz elemében mutatta meg, hol hullámoktól hánykolódva, hol nyugodt vízen, és mindig élénk égboltot látott a háttérben. Elsősorban akvarelleket használt, de olajfestményeket is készített. Eredetileg a Királyi Haditengerészet kiadványaiban jelentek meg művei. Ma számos festménye a greenwichi Nemzeti Tengerészeti Múzeum gyűjteményében található.
Oldal 1 / 1