A 19. század közepétől a könyvpiac jelentősen megváltozott a technikai újítások bevezetésének köszönhetően. A gyorssajtó olyan példányszámokat tett lehetővé, amelyek hosszú távon forradalmasították az emberek olvasási szokásait. Az új nyomdatechnikák és a színes nyomtatás bevezetése újra összehozta a szót és a képet. A könyvillusztráció önálló művészeti ággá fejlődött. Az irodalom új formákkal reagált a tömegpiac megjelenésére, mint például a novella és a folytatásos regény. Walter Crane először illusztrátorként ezen a tömegpiacon érvényesült. A Nagy-Britanniában "Six Penny Books" vagy "ToyBooks" néven forgalmazott gyermekkönyvsorozatokhoz készített illusztrációi elérték az 50 000 példányos példányszámot. Crane törekvése a tömegtermékek magas színvonalú kézműves és művészi kivitelezésében rejlett.
Crane tanulmányi útja rendhagyó volt. Miután néhány osztály után otthagyta az iskolát, mert az "az idegeire ment", apja magántanulónak taníttatta. Tizenhárom éves korában illusztrátori tanoncnak állt. A kézműves alapokon alakította ki a művészetről alkotott felfogását. Crane-t a brit Arts and Craft mozgalom egyik kiemelkedő képviselőjeként tartják számon, amely a kézművességet és a tömegtermelést igyekezett összeegyeztetni. Crane így a szecesszió úttörőjévé is vált. A historizmust jellemző hagyományos művészeti formákhoz való visszatérés helyett az Arts and Craft mozgalom egy önálló modern stílus kialakítására összpontosított.
Crane elkötelezett volt a lakosság széles rétegeinek új művészeti nevelése mellett, és ennek megfelelő alapvető oktatási irodalmat adott ki. Crane nemcsak könyvillusztrációkat készített, hanem a formatervezés területén is tevékenykedett. Itt olyan használati tárgyakat alkotott, mint a tapéta, a csempe, az üvegáru vagy a terítők mintái. Az Arts and Craft mozgalom hangsúlya a művészet és a mindennapi élet összeegyeztetésére helyezte a hangsúlyt az ipari társadalomban. Crane legnagyobb hatása azonban könyvillusztrációin keresztül érvényesült.
A 19. század közepétől a könyvpiac jelentősen megváltozott a technikai újítások bevezetésének köszönhetően. A gyorssajtó olyan példányszámokat tett lehetővé, amelyek hosszú távon forradalmasították az emberek olvasási szokásait. Az új nyomdatechnikák és a színes nyomtatás bevezetése újra összehozta a szót és a képet. A könyvillusztráció önálló művészeti ággá fejlődött. Az irodalom új formákkal reagált a tömegpiac megjelenésére, mint például a novella és a folytatásos regény. Walter Crane először illusztrátorként ezen a tömegpiacon érvényesült. A Nagy-Britanniában "Six Penny Books" vagy "ToyBooks" néven forgalmazott gyermekkönyvsorozatokhoz készített illusztrációi elérték az 50 000 példányos példányszámot. Crane törekvése a tömegtermékek magas színvonalú kézműves és művészi kivitelezésében rejlett.
Crane tanulmányi útja rendhagyó volt. Miután néhány osztály után otthagyta az iskolát, mert az "az idegeire ment", apja magántanulónak taníttatta. Tizenhárom éves korában illusztrátori tanoncnak állt. A kézműves alapokon alakította ki a művészetről alkotott felfogását. Crane-t a brit Arts and Craft mozgalom egyik kiemelkedő képviselőjeként tartják számon, amely a kézművességet és a tömegtermelést igyekezett összeegyeztetni. Crane így a szecesszió úttörőjévé is vált. A historizmust jellemző hagyományos művészeti formákhoz való visszatérés helyett az Arts and Craft mozgalom egy önálló modern stílus kialakítására összpontosított.
Crane elkötelezett volt a lakosság széles rétegeinek új művészeti nevelése mellett, és ennek megfelelő alapvető oktatási irodalmat adott ki. Crane nemcsak könyvillusztrációkat készített, hanem a formatervezés területén is tevékenykedett. Itt olyan használati tárgyakat alkotott, mint a tapéta, a csempe, az üvegáru vagy a terítők mintái. Az Arts and Craft mozgalom hangsúlya a művészet és a mindennapi élet összeegyeztetésére helyezte a hangsúlyt az ipari társadalomban. Crane legnagyobb hatása azonban könyvillusztrációin keresztül érvényesült.
Oldal 1 / 9