Jean-Baptiste Isabey 1767. április 11-i megjelenésével a művészettörténet színpadán egy páratlan művész lépett a rivaldafénybe. A Meurthe-et-Moselle-i Nancy-i fűszeres fia korának egyik legelismertebb miniatűrfestőjévé vált. A ma már világszerte ünnepelt művei nálunk kiváló művészi nyomatok formájában kaphatók, amelyek e kivételes művész lenyűgöző stílusát és figyelemre méltó tehetségét tükrözik. A mesterré válás útja az Jean Girardet és Jean Baptiste Claudot műhelyeiben kezdődött, ahol a történelem és a tájképfestészet művészetére oktatták. E mentorok támogatásával 1784-ben belépett a tekintélyes párizsi Académie royale de peinture et de sculpture-be, ahol a híres Jacques Louis David irányítása alatt képezte magát. Képzése befejezése után szabadúszó miniatűrfestőként és rajzolóként próbálkozott, és hamarosan megkapta első jelentős megbízásait a versailles-i francia udvartól. Igazi forradalmárként közel állt a jakobinusokhoz, és a kor politikai zűrzavarai, köztük a Mars menti mészárlás ellenére mindig megőrizte művészi irányultságát. Ebből az időszakból származó művei, bár kis méretűek, művészi kifejezőerejükben hatalmasak, és ezt a minőséget igyekszünk megragadni és reprodukálni minden egyes nyomatunkon.
Isabey sorsa azonban nem pusztán a magánéletben való alkotás volt. A forradalom terrorja után, 1796-ban visszatért a közéletbe, és elvállalta egy lányinternátus rajzosztályának vezetését, amelynek tanítványai között volt többek között Napóleon mostohalánya, Hortense de Beauharnais is. Megkoronázása után Napóleon udvari festőnek nevezte ki, és Isabey-t bízta meg a Notre-Dame de Paris székesegyház díszítésével a koronázási ünnepségekre. Isabey Napóleon iránti elkötelezettsége a száznapos uralkodás végéig és a waterlooi csatáig tartott. Ezután a Bourbon-ház felé fordította figyelmét, és mind XVIII. Lajos királyt, mind utódait, X. Károlyt és I. Lajos Fülöpöt ábrázolta. Isabey művészete azonban nemcsak a politikai hajlamok vagy az udvari kötelezettségek kifejezője volt. Korának egyik kiemelkedő miniatúrafestőjeként a korabeli Európa szinte valamennyi uralkodóját ábrázolta. Az Estampe-festészet művészete iránti elkötelezettsége és a porcelánon készült figyelemre méltó alkotásai sokoldalú tehetségéről és fáradhatatlan művészi törekvéseiről tanúskodnak. Ezt az egyedülálló tulajdonságot, a művészet és a történelem eme mesteri házasságát igyekszünk megörökíteni Isabey munkáiról készült kiváló minőségű művészi nyomatainkban. Amikor 1855. április 18-án Párizsban meghalt, nemcsak mély nyomot hagyott a művészet világában, hanem olyan örökséget is, amelyet reprodukált műnyomatainkkal tisztelünk. Művei egy viharos korszak eleven krónikái, amelyeket egy olyan ember készített miniatűrben, akinek tehetsége éppoly nagy volt, mint az általa ábrázolt panoráma. Azáltal, hogy műveiről képzőművészeti nyomatokat kínálunk, cégünk segít életben tartani azt a fényt, amelyet Isabey vetett ezekre a figyelemre méltó időkre, és lehetővé teszi, hogy az a következő generációk számára is tovább ragyogjon.
Jean-Baptiste Isabey 1767. április 11-i megjelenésével a művészettörténet színpadán egy páratlan művész lépett a rivaldafénybe. A Meurthe-et-Moselle-i Nancy-i fűszeres fia korának egyik legelismertebb miniatűrfestőjévé vált. A ma már világszerte ünnepelt művei nálunk kiváló művészi nyomatok formájában kaphatók, amelyek e kivételes művész lenyűgöző stílusát és figyelemre méltó tehetségét tükrözik. A mesterré válás útja az Jean Girardet és Jean Baptiste Claudot műhelyeiben kezdődött, ahol a történelem és a tájképfestészet művészetére oktatták. E mentorok támogatásával 1784-ben belépett a tekintélyes párizsi Académie royale de peinture et de sculpture-be, ahol a híres Jacques Louis David irányítása alatt képezte magát. Képzése befejezése után szabadúszó miniatűrfestőként és rajzolóként próbálkozott, és hamarosan megkapta első jelentős megbízásait a versailles-i francia udvartól. Igazi forradalmárként közel állt a jakobinusokhoz, és a kor politikai zűrzavarai, köztük a Mars menti mészárlás ellenére mindig megőrizte művészi irányultságát. Ebből az időszakból származó művei, bár kis méretűek, művészi kifejezőerejükben hatalmasak, és ezt a minőséget igyekszünk megragadni és reprodukálni minden egyes nyomatunkon.
Isabey sorsa azonban nem pusztán a magánéletben való alkotás volt. A forradalom terrorja után, 1796-ban visszatért a közéletbe, és elvállalta egy lányinternátus rajzosztályának vezetését, amelynek tanítványai között volt többek között Napóleon mostohalánya, Hortense de Beauharnais is. Megkoronázása után Napóleon udvari festőnek nevezte ki, és Isabey-t bízta meg a Notre-Dame de Paris székesegyház díszítésével a koronázási ünnepségekre. Isabey Napóleon iránti elkötelezettsége a száznapos uralkodás végéig és a waterlooi csatáig tartott. Ezután a Bourbon-ház felé fordította figyelmét, és mind XVIII. Lajos királyt, mind utódait, X. Károlyt és I. Lajos Fülöpöt ábrázolta. Isabey művészete azonban nemcsak a politikai hajlamok vagy az udvari kötelezettségek kifejezője volt. Korának egyik kiemelkedő miniatúrafestőjeként a korabeli Európa szinte valamennyi uralkodóját ábrázolta. Az Estampe-festészet művészete iránti elkötelezettsége és a porcelánon készült figyelemre méltó alkotásai sokoldalú tehetségéről és fáradhatatlan művészi törekvéseiről tanúskodnak. Ezt az egyedülálló tulajdonságot, a művészet és a történelem eme mesteri házasságát igyekszünk megörökíteni Isabey munkáiról készült kiváló minőségű művészi nyomatainkban. Amikor 1855. április 18-án Párizsban meghalt, nemcsak mély nyomot hagyott a művészet világában, hanem olyan örökséget is, amelyet reprodukált műnyomatainkkal tisztelünk. Művei egy viharos korszak eleven krónikái, amelyeket egy olyan ember készített miniatűrben, akinek tehetsége éppoly nagy volt, mint az általa ábrázolt panoráma. Azáltal, hogy műveiről képzőművészeti nyomatokat kínálunk, cégünk segít életben tartani azt a fényt, amelyet Isabey vetett ezekre a figyelemre méltó időkre, és lehetővé teszi, hogy az a következő generációk számára is tovább ragyogjon.
Oldal 1 / 2