Élje át Jan Hendrik Weissenbruch szenvedélyét művészi lenyomatainkban!

Művészi lenyomataink megnyugtató pillanatokat visznek otthonába.


Tekintse meg a műalkotásokat most!


Österreichische Kunstmanufaktur

Élje át Jan Hendrik Weissenbruch szenvedélyét művészi lenyomatainkban!

Művészi lenyomataink megnyugtató pillanatokat visznek otthonába.

Tekintse meg a műalkotásokat most!
Jan Hendrik Weissenbruch
Elkötelezett ügyfélszolgálat
Múzeumi minőségű művészi lenyomatok
Elérhető személyre szabási lehetőségek
Österreichische Kunstmanufaktur Elkötelezett ügyfélszolgálat
Múzeumi minőségű művészi lenyomatok
Elérhető személyre szabási lehetőségek
Jan Hendrik Weissenbruch

Jan Hendrik Weissenbruch

Az 1860 és 1890 közötti három évtizedben az úgynevezett hágai iskola festői nevet szereztek maguknak Hollandiában. A realisták gyakran használtak meglehetősen komor színeket, bár itt is van kivétel: Jan Hendrik Weissenbruchot akvarellfestőnek tartják, akinek tájképei és grandiózus, felhős horizontot ábrázoló képei ma is széles körben elismertek.

Weissenbruch, akinek valódi keresztnevét Hendrik Johannes Jan Hendrikre változtatták, Johannes Weissenbruch és Johanna Hendrika Zaag művészcsaládjából származott, akiknek háztartásában a mecenatúra és a saját festői munkássága nagy jelentőséggel bírt. A Weissenbruch-művészeti gyűjtemény Andreas Schelfhout és Bartholomeus van Hove műveit tartalmazta. Weissenbruch unokatestvérei, Jan, Frederik Hendrik és Frederik Johann szintén nevet szereztek maguknak a holland művészeti életben, mint városi motívumok festői, litográfusok és metszők. 16 éves korában Jan Hendrik festőleckéket vett Bartholomeus van Hove-tól és Johannes Low-tól a hágai művészeti akadémián. Napközben Weissenbruch Salomon Verveer és Johannes Bosboom mellett dolgozott Van Hove műtermében, főként a Holland Királyi Színház számára készített jelenetfestményeken.

A romantikus tájképfestészet jelentős képviselője, Andreas Schelfhout nagy hatással volt Weissenbruch korai munkásságára. Ennek érdekében részletes tájábrázolásait pompás égbolt-panorámák egészítették ki, amelyeken jól látható Weissenbruch nagy csodálata a 17. századi Jacob van Ruisdael iránt. Ennek ellenére hamar megtanulta, hogyan tökéletesítse saját festészeti stílusát; 1847-ben Jan Hendrik Weissenbruch először állította ki saját műveit az Élő mesterek kiállításon. Társalapítója volt a hágai Pulchri Stúdiónak is, amely ma is jelentős festők, fotósok és szobrászok szövetségének számít. Bár a neves hajlamú Haarlemi Teylers Múzeum ekkorra már megszerezte egyik panorámaképét, Weissenbruch széleskörű elismerését csak az 1880-as évek végén kezdte el széles körben megismerni a közönség. Addig a holland romantika festőjéből a hágai iskola egyik főszereplőjévé vált. A tenger és a dűnék ábrázolásai a hatalmas égbolt sűrű fényében pompáznak, valamennyi akvarell és néhány olajfestménye szabad, finom ecsetvonásokkal készült.

Legszívesebben közvetlenül a szabadban festett. A tengeri motívumok valóban függővé tették, Jan Hendrik Weissenbruch egyre visszafogottabban használta a színeket; széles körben és lazán alkalmazta őket. Így az ábrázolások hangulatosabbá váltak, és a mester rájött, hogy az ég és a fény felelős a tájképek varázsáért. Weissenbruchot személy szerint a közvetlen beszéd emberének tartották: Magas művészi intellektussal megáldva, a holland művészkörökben a "kíméletlen kard" becenevet viselte. Egyszer például a tájképfestő MŰVÉSZTÉP0 közvetlen kérésére értékelte MŰVÉSZTÉP1 első festményeit, és azt tanácsolta neki, hogy kevesebbet akvarellozzon, és többet rajzoljon tollal - a tollrajzok akkoriban van Gogh első sikerei közé tartoztak.

Élete utolsó két évtizedében Jan Hendrik Weissenbruch elérte művészetének abszolút csúcsát. Akvarelljeit és olajfestményeit nemzetközileg is nagyra értékelték, különösen Kanadában és Franciaországban vált népszerűvé. Csodálatos festményei ma többek között az amszterdami Rijksmuseumban, a Gemeentemuseum Den Haagban és a Groninger Múzeumban láthatók.

Jan Hendrik Weissenbruch

    Nem minősített művészek   •   Wikipedia: Jan Hendrik Weissenbruch Jan Hendrik Weissenbruch

Az 1860 és 1890 közötti három évtizedben az úgynevezett hágai iskola festői nevet szereztek maguknak Hollandiában. A realisták gyakran használtak meglehetősen komor színeket, bár itt is van kivétel: Jan Hendrik Weissenbruchot akvarellfestőnek tartják, akinek tájképei és grandiózus, felhős horizontot ábrázoló képei ma is széles körben elismertek.

Weissenbruch, akinek valódi keresztnevét Hendrik Johannes Jan Hendrikre változtatták, Johannes Weissenbruch és Johanna Hendrika Zaag művészcsaládjából származott, akiknek háztartásában a mecenatúra és a saját festői munkássága nagy jelentőséggel bírt. A Weissenbruch-művészeti gyűjtemény Andreas Schelfhout és Bartholomeus van Hove műveit tartalmazta. Weissenbruch unokatestvérei, Jan, Frederik Hendrik és Frederik Johann szintén nevet szereztek maguknak a holland művészeti életben, mint városi motívumok festői, litográfusok és metszők. 16 éves korában Jan Hendrik festőleckéket vett Bartholomeus van Hove-tól és Johannes Low-tól a hágai művészeti akadémián. Napközben Weissenbruch Salomon Verveer és Johannes Bosboom mellett dolgozott Van Hove műtermében, főként a Holland Királyi Színház számára készített jelenetfestményeken.

A romantikus tájképfestészet jelentős képviselője, Andreas Schelfhout nagy hatással volt Weissenbruch korai munkásságára. Ennek érdekében részletes tájábrázolásait pompás égbolt-panorámák egészítették ki, amelyeken jól látható Weissenbruch nagy csodálata a 17. századi Jacob van Ruisdael iránt. Ennek ellenére hamar megtanulta, hogyan tökéletesítse saját festészeti stílusát; 1847-ben Jan Hendrik Weissenbruch először állította ki saját műveit az Élő mesterek kiállításon. Társalapítója volt a hágai Pulchri Stúdiónak is, amely ma is jelentős festők, fotósok és szobrászok szövetségének számít. Bár a neves hajlamú Haarlemi Teylers Múzeum ekkorra már megszerezte egyik panorámaképét, Weissenbruch széleskörű elismerését csak az 1880-as évek végén kezdte el széles körben megismerni a közönség. Addig a holland romantika festőjéből a hágai iskola egyik főszereplőjévé vált. A tenger és a dűnék ábrázolásai a hatalmas égbolt sűrű fényében pompáznak, valamennyi akvarell és néhány olajfestménye szabad, finom ecsetvonásokkal készült.

Legszívesebben közvetlenül a szabadban festett. A tengeri motívumok valóban függővé tették, Jan Hendrik Weissenbruch egyre visszafogottabban használta a színeket; széles körben és lazán alkalmazta őket. Így az ábrázolások hangulatosabbá váltak, és a mester rájött, hogy az ég és a fény felelős a tájképek varázsáért. Weissenbruchot személy szerint a közvetlen beszéd emberének tartották: Magas művészi intellektussal megáldva, a holland művészkörökben a "kíméletlen kard" becenevet viselte. Egyszer például a tájképfestő MŰVÉSZTÉP0 közvetlen kérésére értékelte MŰVÉSZTÉP1 első festményeit, és azt tanácsolta neki, hogy kevesebbet akvarellozzon, és többet rajzoljon tollal - a tollrajzok akkoriban van Gogh első sikerei közé tartoztak.

Élete utolsó két évtizedében Jan Hendrik Weissenbruch elérte művészetének abszolút csúcsát. Akvarelljeit és olajfestményeit nemzetközileg is nagyra értékelték, különösen Kanadában és Franciaországban vált népszerűvé. Csodálatos festményei ma többek között az amszterdami Rijksmuseumban, a Gemeentemuseum Den Haagban és a Groninger Múzeumban láthatók.

Jan Hendrik Weissenbruch műalkotásai

Jan Hendrik Weissenbruch műalkotásai

13 talált műalkotás
Rendezés

Szűrőbeállítások

Megjelenítési beállíások

Jan Hendrik Weissenbruch
The Trekvliet
1870 |

Kép kiválasztása
Jan Hendrik Weissenbruch
Kép kiválasztása


Jan Hendrik Weissenbruch
Polderlandschaft
1875 |

Kép kiválasztása
Jan Hendrik Weissenbruch
Kép kiválasztása


Jan Hendrik Weissenbruch
Beach scene
1887 |

Kép kiválasztása

Jan Hendrik Weissenbruch
Landschaft mit Windmühle bei Sch...
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Jan Hendrik Weissenbruch
View of Haarlem from the Dunes, ...
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Jan Hendrik Weissenbruch
Der Trekvliet Kanal nahe Rijswij...
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Jan Hendrik Weissenbruch
Die Mühle
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása
Jan Hendrik Weissenbruch
Kép kiválasztása


Jan Hendrik Weissenbruch
View of Arnhem, 1851
1851 |

Kép kiválasztása

Jan Hendrik Weissenbruch
Waldlichtung nahe Barbizon. 1900
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Jan Hendrik Weissenbruch
Shell cart
1890 |

Kép kiválasztása
Jan Hendrik Weissenbruch
Kép kiválasztása


Jan Hendrik Weissenbruch
Stadttor in Leerdam. Um 1868-70
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Jan Hendrik Weissenbruch
 
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása

Jan Hendrik Weissenbruch
Zugbrücke in Noorden. Um 1890
Keltezés nélküli |

Kép kiválasztása


Oldal 1 / 1



Vásárlóink véleménye rólunk



Gyakran ismételt kérdések a Meisterdrucke kapcsán


A Meisterdrucke oldalán egy egyszerű és szemléletes módon adhatja meg az adott műalkotás személyre szabott beállításait: Válasszon keretet, adja meg a kép méretét, válasszon nyomtatási felületet, majd válasszon megfelelő bevonatot, illetve vakrámát! Emellett egyéb személyre szabási lehetőségeket is kínálunk, mint az alátét, a betétléc és a távtartó kiválasztása. Ügyfélszolgálatunk szívesen segít a tökéletes műalkotás összeállításában.

A Meisterdrucke oldalán arra is lehetősége nyílik, hogy az adott műalkotást közvetlenül abban a helyiségben tudja elképzelni, ahova szánja. A személyre szabott előnézethez csupán fel kell töltenie a helyiség képét, majd tekintse meg, hogyan fog mutatni az adott térben! Amennyiben oldalunkat mobil eszközről nyitja meg, akár telefonról, akár tabletről, valósághű ábrázolást biztosító funkciónk életre kelti a képet és gond nélkül megjeleníti a feltöltött térben. Ezt az élményt a művészet és a technológia együtt felhasználásával tudjuk nyújtani.

A felület kiválasztása gyakran ízlés dolga. Minden felülethez néhány képet is megtekinthet, így jobban el tudja képzelni a különbségeket. A végső döntés előtt mintáink révén az összes papírt minden szempontból megvizsgálhatja – nem csupán ránézésre, hanem tapintással is. A mintakészlet ingyen kérheti – kizárólag a szállítási költségek terhelik. A mintakészletet közvetlenül megrendelheti.

Ne aggódjon! A Meisterdrucke a megrendeléseket nem gépiesen dolgozza fel. Minden egyes megrendelést megvizsgálunk. Ha a beállításokban bármilyen ellentmondást vagy furcsaságot találunk, azonnal felvesszük Önnel a kapcsolatot. Természetesen előzékeny és türelmes ügyfélszolgálatunk mindenben támogatást nyújt és segít a beállításokban is. Önnel közösen telefonhíváson keresztül vagy e-mailben módosítjuk a beállításokat, hogy a végső eredmény pontosan megfeleljen az elvárásainak.


Kérdése van?

Érdeklődik manufaktúránk egyik művészi lenyomata iránt, de még bizonytalan? Tanácsra van szüksége a nyomatási felület kapcsán vagy segítséget kérne a megrendelésben?

Szakértőink szívesen állnak rendelkezésére.

+43 4257 29415
support@meisterdrucke.com
Mo-Do: 7:00 - 16:00 | Fr: 7:00 - 13:00

Kérdése van?

Érdeklődik manufaktúránk egyik művészi lenyomata iránt, de még bizonytalan? Tanácsra van szüksége a nyomatási felület kapcsán vagy segítséget kérne a megrendelésben?

Szakértőink szívesen állnak rendelkezésére.

+43 4257 29415
support@meisterdrucke.com
Mo-Do: 7:00 - 16:00 | Fr: 7:00 - 13:00


Meisterdrucke

   Kärntner Strasse 46
        9586 Finkenstein am Faaker See
        Austria
        +43 4257 29415
        support@meisterdrucke.com
Egyéb nyelvek

                   
Erfahrungen & Bewertungen zu Meisterdrucke
Partner Logos

Kaiser Franz Joseph

Meisterdrucke
Kärntner Strasse 46
9586 Finkenstein am Faaker See · Austria
+43 4257 29415 · office@meisterdrucke.com
Partner Logos


               


(c) 2025 meisterdrucke.hu