Edward Burne-Jones az ipari Birminghamben élte meg gyermekkorát, és még iskolás korában kezdte művészi pályafutását. Úgy döntött, hogy teológiát fog tanulni. Itt találkozott a későbbi tervezővel, William Morris-val, mindketten összebarátkoztak, és együtt szakították meg tanulmányaikat. A művészetnek szentelték magukat, és partnerként dolgoztak együtt. A preraffaeliták körében Burne-Jones megtalálta szellemi otthonát, és a művészeti egyesület egyik legjelentősebb képviselőjévé vált.
Edward Burne-Jones azonban többet akart egy motívum reprodukálásánál, a művészetnek be kellett lépnie az életbe és a lakótérbe. Nemcsak művész, hanem kézműves is volt, és ezzel a szemléletmóddal a művészet és a kézművesség megalapítójának tekintik. Az ipar szürke környezetével szemben a mesék, mondák és legendák világát teremtette meg. Irodalmi minták alapján ólomüvegablakokat, kerámiatányérokat, bútorokat és faliszőnyegeket készített. Társával, Morrisszal együtt a modern design megalapítójának tekintik.
A Csipkerózsika című mese Csipkerózsika-interpretációja, valamint Artúr király és a Kerekasztal lovagjainak ábrázolása részletes.
A Mirror of Venus vízben tükröződő Vénusz alakja mutatja a tervező mitológiai témák iránti vonzalmát.
Edward Burne-Jones az ipari Birminghamben élte meg gyermekkorát, és még iskolás korában kezdte művészi pályafutását. Úgy döntött, hogy teológiát fog tanulni. Itt találkozott a későbbi tervezővel, William Morris-val, mindketten összebarátkoztak, és együtt szakították meg tanulmányaikat. A művészetnek szentelték magukat, és partnerként dolgoztak együtt. A preraffaeliták körében Burne-Jones megtalálta szellemi otthonát, és a művészeti egyesület egyik legjelentősebb képviselőjévé vált.
Edward Burne-Jones azonban többet akart egy motívum reprodukálásánál, a művészetnek be kellett lépnie az életbe és a lakótérbe. Nemcsak művész, hanem kézműves is volt, és ezzel a szemléletmóddal a művészet és a kézművesség megalapítójának tekintik. Az ipar szürke környezetével szemben a mesék, mondák és legendák világát teremtette meg. Irodalmi minták alapján ólomüvegablakokat, kerámiatányérokat, bútorokat és faliszőnyegeket készített. Társával, Morrisszal együtt a modern design megalapítójának tekintik.
A Csipkerózsika című mese Csipkerózsika-interpretációja, valamint Artúr király és a Kerekasztal lovagjainak ábrázolása részletes.
A Mirror of Venus vízben tükröződő Vénusz alakja mutatja a tervező mitológiai témák iránti vonzalmát.
Oldal 1 / 10