Edward Bird | |
---|---|
Alternatív nevek | Edward Bird RA |
Nem | Männlich |
Született | 1772. április 12. (Wolverhampton, GB) |
Elhunyt | 1819. november 2. (Bristol, GB) |
Nemzetiség | Egyesült Királyság |
Korszakok | Romantika |
Médium | Olaj vásznon |
Műfaj | zsánerfestészet, történelmi festészet, portréfestészet |
Befolyásolta | David Wilkie |
Befolyása | Edward Villiers Rippingille |
Wikipedia |
Edward Bird
|
Az 1772-ben Wolverhamptonban született Edward Bird a romantikus korszak egyik kiemelkedő angol festője, akit különösen zsánerjeleneteiről és történelmi kompozícióiról ismernek. Bird művészi pályafutását egy japános üzemben kezdte tanoncként, mielőtt autodidakta módon a festészet felé fordult. 1794-ben Bristolba költözött, ahol hamarosan portré- és zsánerfestőként érvényesült. Műveit a mindennapi élet gondos megfigyelése, az alakok árnyalt jellemzése és a finom színharmóniák jellemzik. Bird gyermekeket és vidéki témákat ábrázoló képei jelentős elismerésre tettek szert, és gyakran állították ki őket.
Bird pályafutásának meghatározó pillanata volt, hogy 1815-ben beválasztották a Királyi Akadémiára, "A csaló felderítve" című festményének sikere nyomán. Egyre inkább a történelmi témákra összpontosított, többek között az angol polgárháború és a napóleoni korszak jeleneteire. Az olyan műveket, mint a "The Field of Waterloo" és a "Good News" nagyra értékelték a kortársak, és hozzájárultak az angol történelemfestészet fejlődéséhez. Bird fontos tagja volt a Bristoli Iskolának, a közös tájkép-tanulmányairól és művészeti cseréjéről ismert művészcsoportnak. Az egészségügyi problémák ellenére Bird 1819-ben bekövetkezett haláláig aktívan részt vett a bristoli művészeti életben. Életműve a legnagyobb brit múzeumokban van jelen, és jól példázza a 19. század eleji Angliában a zsáner- és a történeti festészet ötvözését.
Az 1772-ben Wolverhamptonban született Edward Bird a romantikus korszak egyik kiemelkedő angol festője, akit különösen zsánerjeleneteiről és történelmi kompozícióiról ismernek. Bird művészi pályafutását egy japános üzemben kezdte tanoncként, mielőtt autodidakta módon a festészet felé fordult. 1794-ben Bristolba költözött, ahol hamarosan portré- és zsánerfestőként érvényesült. Műveit a mindennapi élet gondos megfigyelése, az alakok árnyalt jellemzése és a finom színharmóniák jellemzik. Bird gyermekeket és vidéki témákat ábrázoló képei jelentős elismerésre tettek szert, és gyakran állították ki őket.
Bird pályafutásának meghatározó pillanata volt, hogy 1815-ben beválasztották a Királyi Akadémiára, "A csaló felderítve" című festményének sikere nyomán. Egyre inkább a történelmi témákra összpontosított, többek között az angol polgárháború és a napóleoni korszak jeleneteire. Az olyan műveket, mint a "The Field of Waterloo" és a "Good News" nagyra értékelték a kortársak, és hozzájárultak az angol történelemfestészet fejlődéséhez. Bird fontos tagja volt a Bristoli Iskolának, a közös tájkép-tanulmányairól és művészeti cseréjéről ismert művészcsoportnak. Az egészségügyi problémák ellenére Bird 1819-ben bekövetkezett haláláig aktívan részt vett a bristoli művészeti életben. Életműve a legnagyobb brit múzeumokban van jelen, és jól példázza a 19. század eleji Angliában a zsáner- és a történeti festészet ötvözését.
Oldal 1 / 1