Az angliai Sheffieldben született Dudley Hardy (1867-1922) festőnek született. Apja, Thomas Bush Hardy (1842-1897) szintén festő volt. Az ő felügyelete alatt Dudley Hardy már fiatalon megmutatta tehetségét. A politikailag érdeklődő Hardy ezután apja tanácsára és támogatásával a düsseldorfi művészeti akadémiára járt. Többek között Hugo Crola német zsánerfestő tanította.
Dudley Hardy olyan művészként tűnt ki, aki festészetében magánérdeklődését fejezte ki. Különösen a londoni alsóbb osztályok ragadták meg, és az afrikai kontinens érdekelte. Így 1889-ben részletes zsánerképekkel szerzett magának nevet. A londoni Trafalgar téren élő hajléktalanokat ábrázoló rajzát "Sans Asile" címmel 1893-ban kiállították a párizsi szalonban. Az 1889-es nagy londoni dokksztrájkról, a "Dock Strike"-ról készített képét a Royal Academy of Arts számára. Dudley Hardy újságillusztrátorként is kitűnt. A képeslapmotívumok szintén a repertoárjába tartoztak.
De a plakátművészet volt az, ami lehetővé tette Dudley Hardy számára, hogy rátapintson a kor pulzusára. Jules Chéret és Adolphe Willette ihletésére a londoni Gaiety Theatre és a Savoy Theatre számára tervezett egy sor plakátot. Tehetséges volt abban, hogy az egyes alkotóelemeket, például a betűket, figurákat és épületeket vizuálisan izgalmas egésszé kombinálja. Dudley Hardy tisztában volt azzal, hogy az emberek gyakran elsősorban a szemükkel érzékelnek. Ismerte a célzott reklám erejét. Vizuális kommunikációs módszerei révén ma a modern reklámtervezés úttörőjének számít.
Az angliai Sheffieldben született Dudley Hardy (1867-1922) festőnek született. Apja, Thomas Bush Hardy (1842-1897) szintén festő volt. Az ő felügyelete alatt Dudley Hardy már fiatalon megmutatta tehetségét. A politikailag érdeklődő Hardy ezután apja tanácsára és támogatásával a düsseldorfi művészeti akadémiára járt. Többek között Hugo Crola német zsánerfestő tanította.
Dudley Hardy olyan művészként tűnt ki, aki festészetében magánérdeklődését fejezte ki. Különösen a londoni alsóbb osztályok ragadták meg, és az afrikai kontinens érdekelte. Így 1889-ben részletes zsánerképekkel szerzett magának nevet. A londoni Trafalgar téren élő hajléktalanokat ábrázoló rajzát "Sans Asile" címmel 1893-ban kiállították a párizsi szalonban. Az 1889-es nagy londoni dokksztrájkról, a "Dock Strike"-ról készített képét a Royal Academy of Arts számára. Dudley Hardy újságillusztrátorként is kitűnt. A képeslapmotívumok szintén a repertoárjába tartoztak.
De a plakátművészet volt az, ami lehetővé tette Dudley Hardy számára, hogy rátapintson a kor pulzusára. Jules Chéret és Adolphe Willette ihletésére a londoni Gaiety Theatre és a Savoy Theatre számára tervezett egy sor plakátot. Tehetséges volt abban, hogy az egyes alkotóelemeket, például a betűket, figurákat és épületeket vizuálisan izgalmas egésszé kombinálja. Dudley Hardy tisztában volt azzal, hogy az emberek gyakran elsősorban a szemükkel érzékelnek. Ismerte a célzott reklám erejét. Vizuális kommunikációs módszerei révén ma a modern reklámtervezés úttörőjének számít.
Oldal 1 / 2