Cornelis Springer holland művész munkái között kivételes szépségű olajfestmények, metszetek és litográfiák találhatók. Városi jelenetek és épületek tartoztak a legkedveltebb motívumai közé. Az építészet és a veduták jelentős festője is volt. Ez a művészeti stílus a tájképek és városi panorámák legrealisztikusabb, szinte fényképszerű ábrázolásával foglalkozik. A Veduta-festmények gyakran háttérhatásúak, és némileg a képeslapokon látható városképekre emlékeztetnek.
Az iskola elvégzése után ház- és díszítőfestő tanoncként kezdett dolgozni Andries de Wit mellett. Idősebb bátyja, Henry akkoriban építészmérnökként dolgozott. Corneliszt lenyűgözte idősebb bátyja munkája. Cornelis tőle tanulta meg a perspektivikus rajzot, amely különösen fontos az építészet számára. Cornelis Springer JARTISTREPLEPLACE0, ARTISTREPLEPLACE1 és ARTISTREPLEPLACE2 művészekkel is tanult. Springer korai, tanulmányai utáni munkáira jellemzőek az idealizált városképek, amelyeket kezdetben fantáziaelemekkel egészített ki. Később, körülbelül az 1950-es évektől kezdve művei egyre realisztikusabbá váltak, és részletesen ábrázolták a kor jellegzetes építészetét és épületeit. Ez a fajta festészet akkoriban különösen keresett volt.
Utazásai során a holland számos európai várost megismert. Festményein megörökítette a város változatos látképeit ebben az időszakban. 1863-ban Brémában töltött egy kis időt. Számos vázlatot és festményt készített a brémai piactérről. E művek közül néhányat a brémai Kunsthalle-ban állítottak ki. Mivel ezek a művek elvesztek, sajnos az utókor számára is elveszetté váltak. Szerencsére az egyik brémai mű Hermann Henrich Meier junior kereskedő műgyűjteményében volt. A mű eredeti és művészi lenyomatai ma is fennmaradtak. Springer művei topográfiai pontosságuk ellenére romantikus stílusúak. Műveinek egyéni fényhangulata ma is inspirálja a művészetkedvelőket szerte a világon. A harmonikus színvilág kellemes esztétikát és meleg otthonosságot kölcsönöz a festményeknek. A fény és árnyék finom kontrasztjai izgalmas hangsúlyokat adnak. Springer képkompozíciói tudatosan vonzzák a szemet a távolba.
Cornelis Springer művei akkor és most is jól ismertek Hollandiában és azon túl is. Ezek mindenféle művészeti nyomatok népszerű témája. Szülővárosa, Amszterdam és Enkhuizen kikötővárosa volt műveinek fő ihletforrása. Enkhuizen, ellentétben Amszterdammal, egy meglehetősen csendes és meglehetősen kisvárosi hely volt. A 17. század fénykorából származó festői épületek a művész számos alkotásán megtalálhatók. A művész pillanatképein jellegzetes holland építészet és vonzó városképek jelennek meg. Alkotói pályafutása során Springer Amszterdam művészeti életének meghatározó alakjává vált. Az Amszterdami Művészeti Társaság elnöke és tiszteletbeli tagja volt.
Cornelis Springer holland művész munkái között kivételes szépségű olajfestmények, metszetek és litográfiák találhatók. Városi jelenetek és épületek tartoztak a legkedveltebb motívumai közé. Az építészet és a veduták jelentős festője is volt. Ez a művészeti stílus a tájképek és városi panorámák legrealisztikusabb, szinte fényképszerű ábrázolásával foglalkozik. A Veduta-festmények gyakran háttérhatásúak, és némileg a képeslapokon látható városképekre emlékeztetnek.
Az iskola elvégzése után ház- és díszítőfestő tanoncként kezdett dolgozni Andries de Wit mellett. Idősebb bátyja, Henry akkoriban építészmérnökként dolgozott. Corneliszt lenyűgözte idősebb bátyja munkája. Cornelis tőle tanulta meg a perspektivikus rajzot, amely különösen fontos az építészet számára. Cornelis Springer JARTISTREPLEPLACE0, ARTISTREPLEPLACE1 és ARTISTREPLEPLACE2 művészekkel is tanult. Springer korai, tanulmányai utáni munkáira jellemzőek az idealizált városképek, amelyeket kezdetben fantáziaelemekkel egészített ki. Később, körülbelül az 1950-es évektől kezdve művei egyre realisztikusabbá váltak, és részletesen ábrázolták a kor jellegzetes építészetét és épületeit. Ez a fajta festészet akkoriban különösen keresett volt.
Utazásai során a holland számos európai várost megismert. Festményein megörökítette a város változatos látképeit ebben az időszakban. 1863-ban Brémában töltött egy kis időt. Számos vázlatot és festményt készített a brémai piactérről. E művek közül néhányat a brémai Kunsthalle-ban állítottak ki. Mivel ezek a művek elvesztek, sajnos az utókor számára is elveszetté váltak. Szerencsére az egyik brémai mű Hermann Henrich Meier junior kereskedő műgyűjteményében volt. A mű eredeti és művészi lenyomatai ma is fennmaradtak. Springer művei topográfiai pontosságuk ellenére romantikus stílusúak. Műveinek egyéni fényhangulata ma is inspirálja a művészetkedvelőket szerte a világon. A harmonikus színvilág kellemes esztétikát és meleg otthonosságot kölcsönöz a festményeknek. A fény és árnyék finom kontrasztjai izgalmas hangsúlyokat adnak. Springer képkompozíciói tudatosan vonzzák a szemet a távolba.
Cornelis Springer művei akkor és most is jól ismertek Hollandiában és azon túl is. Ezek mindenféle művészeti nyomatok népszerű témája. Szülővárosa, Amszterdam és Enkhuizen kikötővárosa volt műveinek fő ihletforrása. Enkhuizen, ellentétben Amszterdammal, egy meglehetősen csendes és meglehetősen kisvárosi hely volt. A 17. század fénykorából származó festői épületek a művész számos alkotásán megtalálhatók. A művész pillanatképein jellegzetes holland építészet és vonzó városképek jelennek meg. Alkotói pályafutása során Springer Amszterdam művészeti életének meghatározó alakjává vált. Az Amszterdami Művészeti Társaság elnöke és tiszteletbeli tagja volt.
Oldal 1 / 1