A történelem fátyolos ködében Cornelis Norbertus Gijsbrechts flamand festő alakja emelkedik ki. Valamikor 1625 és 1629 között született, pontos származása rejtély, amelyet csak lenyűgöző művészi hagyatéka világít meg. Gijsbrechts a csendélet, különösen a vanitas és a trompe-l'œil művek mestere volt, és mély nyomot hagyott a tizenhetedik századi európai művészetben. Munkásságára hatással volt spanyolországi hollandiai, németországi, dániai és svédországi tartózkodása, ahol különösen koppenhágai udvari festőként szerzett nevet magának. Képzőművészeti nyomatok gyűjteménye elérhetővé teszi kiemelkedő műveit, amelyek a mesteri realizmus és a mély szimbolizmus keverékét képviselik.
Gijsbrechts magánéletéről kevés megalapozott tény ismert. Feltételezések szerint Antwerpenben született, és ott vette feleségül Anna Moons-t 1648. április 26-án a Szent Jakab-templomban. Ebből a házasságból született fia, Franciscus, aki később apja nyomdokaiba lépett, és hozzá hasonlóan festő lett. Gijsbrechts kapcsolata a művészettel mély és intézményes volt, amit az is bizonyít, hogy tagja volt az Idős, hajadon férfiak szodalitásának, valamint "wijnmeester"-ként (mester fia) bejegyezték az antwerpeni Szent Lukács céhbe.
Amikor Gijsbrechts az 1660-as években Regensburgba és Hamburgba távozott, olyan alkotói korszak kezdődött, amely bebetonozta hírnevét. Úgy tartják, hogy ez idő alatt került kapcsolatba a dán udvarral kapcsolatban álló festőművésszel, Georg Hinz . Ez a kapcsolat kövezhette ki az utat Gijsbrechts számára, aki 1668 és 1672 között udvari festőként dolgozott Koppenhágában. Ez az időszak jelzi legtermékenyebb korszakát, amely alatt a ma ismert művészi munkásság nagy részét létrehozta. Műterme a Rosenborg Slot festői Kongens Have parkjában volt, ahol rendkívüli trompe l'oeil és vanitas műveit készítette. Koppenhágai tartózkodása után Gijsbrechts 1672-ben Stockholmba költözött, majd 1675-ben Breslauban (ma Wrocław) jegyezték fel. Ezt követően nyoma veszett a történelemben, sem halálának időpontja, sem halálának helye nem ismert. Bár személyes útja rejtélyes marad, Gijsbrechts műveiben tovább él. Az általunk kínált, mesterien megmunkált Gijsbrechts-műnyomatok lehetővé teszik a művészetkedvelők számára, hogy ennek az örökségnek egy részét birtokba vegyék, és megőrizzék e figyelemre méltó flamand művész hagyatékát.
A történelem fátyolos ködében Cornelis Norbertus Gijsbrechts flamand festő alakja emelkedik ki. Valamikor 1625 és 1629 között született, pontos származása rejtély, amelyet csak lenyűgöző művészi hagyatéka világít meg. Gijsbrechts a csendélet, különösen a vanitas és a trompe-l'œil művek mestere volt, és mély nyomot hagyott a tizenhetedik századi európai művészetben. Munkásságára hatással volt spanyolországi hollandiai, németországi, dániai és svédországi tartózkodása, ahol különösen koppenhágai udvari festőként szerzett nevet magának. Képzőművészeti nyomatok gyűjteménye elérhetővé teszi kiemelkedő műveit, amelyek a mesteri realizmus és a mély szimbolizmus keverékét képviselik.
Gijsbrechts magánéletéről kevés megalapozott tény ismert. Feltételezések szerint Antwerpenben született, és ott vette feleségül Anna Moons-t 1648. április 26-án a Szent Jakab-templomban. Ebből a házasságból született fia, Franciscus, aki később apja nyomdokaiba lépett, és hozzá hasonlóan festő lett. Gijsbrechts kapcsolata a művészettel mély és intézményes volt, amit az is bizonyít, hogy tagja volt az Idős, hajadon férfiak szodalitásának, valamint "wijnmeester"-ként (mester fia) bejegyezték az antwerpeni Szent Lukács céhbe.
Amikor Gijsbrechts az 1660-as években Regensburgba és Hamburgba távozott, olyan alkotói korszak kezdődött, amely bebetonozta hírnevét. Úgy tartják, hogy ez idő alatt került kapcsolatba a dán udvarral kapcsolatban álló festőművésszel, Georg Hinz . Ez a kapcsolat kövezhette ki az utat Gijsbrechts számára, aki 1668 és 1672 között udvari festőként dolgozott Koppenhágában. Ez az időszak jelzi legtermékenyebb korszakát, amely alatt a ma ismert művészi munkásság nagy részét létrehozta. Műterme a Rosenborg Slot festői Kongens Have parkjában volt, ahol rendkívüli trompe l'oeil és vanitas műveit készítette. Koppenhágai tartózkodása után Gijsbrechts 1672-ben Stockholmba költözött, majd 1675-ben Breslauban (ma Wrocław) jegyezték fel. Ezt követően nyoma veszett a történelemben, sem halálának időpontja, sem halálának helye nem ismert. Bár személyes útja rejtélyes marad, Gijsbrechts műveiben tovább él. Az általunk kínált, mesterien megmunkált Gijsbrechts-műnyomatok lehetővé teszik a művészetkedvelők számára, hogy ennek az örökségnek egy részét birtokba vegyék, és megőrizzék e figyelemre méltó flamand művész hagyatékát.
Oldal 1 / 1