Az amerikai Nyugat szépségének és vadságának eleven keverékében találta meg hivatását Charles Marion Russell, aki 1864. március 19-én született Oak Hillben, St. Louisban, Missouri államban. A feltáratlan Nyugat minden szeglete tükröződött e különleges művész sokoldalú alkotásaiban, aki szobrász, illusztrátor és író is volt. Az a szenvedély és részletesség, amellyel Russell az amerikai Nyugatot ábrázolta, tette őt - az Frederic Remington mellett - korának egyik legbefolyásosabb amerikai művészévé. Művészi ecsetvonásai, amelyek több mint 4000 festményében és szobrában találhatók meg, ma kiváló minőségű művészi nyomatok formájában megtapasztalhatók. Russell veleszületett tehetsége már életének méhviaszos modellezéssel és szenvedélyes rajzórákkal teli korai éveiben megmutatkozott. Édesanyja, aki maga is tehetséges művész volt, lett az első inspirálója, míg iskolai teljesítménye inkább a művészet iránti szenvedélyéről, mintsem tanulmányi kiválóságáról volt nevezetes. Tizenhat évesen a Montana Territoryba költözött, és megvalósította álmát, hogy cowboy legyen. Itt, a vadregényes vadonban, ahol a cowboyok körében nem a lovaglási vagy lasszózási képességeiről, hanem figyelemre méltó rajzairól és festményeiről vált híressé, Russell teljesen kibontakoztatta művészetét.
A vadnyugat, a maga fenséges tájaival, törekvő cowboyaival és büszke indiánjaival Russell örök inspirációs forrásaként szolgált. Különösen figyelemre méltó az 1886/1887-es montanai keservesen hideg tél ábrázolása a "Várakozás egy Chinookra" című festményével, amely ma a művész egyik legismertebb műve, és lenyűgöző művészi nyomatként számos falon lóg. A farkasoktól körülvett, éhező, fagyoskodó fiatal ökröt ábrázoló festmény egy cowboy kemény munkája közötti nyugodt pillanatokban készült. De Russell nemcsak festő és cowboy volt, hanem író is. Az 1921 és 1927 között megjelent könyveiben meséket szőtt a vadnyugatról, a cowboyok kalandjairól és az amerikai őslakosok fenségéről. Szereplői éppoly elevenek és hitelesek voltak, mint a festményein megörökített emberek. Elbeszélései, akárcsak festményei, a Nyugatot jellemző életet, szerelmet és szenvedést közvetítették. Russell mindezen aspektusai nemcsak művészi kincsekké, hanem az amerikai Nyugat történelmi tanúságtételeivé is teszik műnyomatát. Russell nemcsak festmények és történetek lenyűgöző életművét hagyta ránk, hanem a Nyugat feltáratlan tájain fellelhető végtelen inspirációba vetett hitet is. Minden egyes műve ablak egy letűnt korszakba, és lehetővé teszi számunkra, hogy érezzük a vadnyugat leheletét. A tökéletesen reprodukált műnyomatok lehetővé teszik számunkra, hogy megcsodáljuk Russell jellegzetes műveinek minden ecsetvonását és részletét, miközben megtapasztalhatjuk az amerikai Nyugat határtalan szépségét.
Az amerikai Nyugat szépségének és vadságának eleven keverékében találta meg hivatását Charles Marion Russell, aki 1864. március 19-én született Oak Hillben, St. Louisban, Missouri államban. A feltáratlan Nyugat minden szeglete tükröződött e különleges művész sokoldalú alkotásaiban, aki szobrász, illusztrátor és író is volt. Az a szenvedély és részletesség, amellyel Russell az amerikai Nyugatot ábrázolta, tette őt - az Frederic Remington mellett - korának egyik legbefolyásosabb amerikai művészévé. Művészi ecsetvonásai, amelyek több mint 4000 festményében és szobrában találhatók meg, ma kiváló minőségű művészi nyomatok formájában megtapasztalhatók. Russell veleszületett tehetsége már életének méhviaszos modellezéssel és szenvedélyes rajzórákkal teli korai éveiben megmutatkozott. Édesanyja, aki maga is tehetséges művész volt, lett az első inspirálója, míg iskolai teljesítménye inkább a művészet iránti szenvedélyéről, mintsem tanulmányi kiválóságáról volt nevezetes. Tizenhat évesen a Montana Territoryba költözött, és megvalósította álmát, hogy cowboy legyen. Itt, a vadregényes vadonban, ahol a cowboyok körében nem a lovaglási vagy lasszózási képességeiről, hanem figyelemre méltó rajzairól és festményeiről vált híressé, Russell teljesen kibontakoztatta művészetét.
A vadnyugat, a maga fenséges tájaival, törekvő cowboyaival és büszke indiánjaival Russell örök inspirációs forrásaként szolgált. Különösen figyelemre méltó az 1886/1887-es montanai keservesen hideg tél ábrázolása a "Várakozás egy Chinookra" című festményével, amely ma a művész egyik legismertebb műve, és lenyűgöző művészi nyomatként számos falon lóg. A farkasoktól körülvett, éhező, fagyoskodó fiatal ökröt ábrázoló festmény egy cowboy kemény munkája közötti nyugodt pillanatokban készült. De Russell nemcsak festő és cowboy volt, hanem író is. Az 1921 és 1927 között megjelent könyveiben meséket szőtt a vadnyugatról, a cowboyok kalandjairól és az amerikai őslakosok fenségéről. Szereplői éppoly elevenek és hitelesek voltak, mint a festményein megörökített emberek. Elbeszélései, akárcsak festményei, a Nyugatot jellemző életet, szerelmet és szenvedést közvetítették. Russell mindezen aspektusai nemcsak művészi kincsekké, hanem az amerikai Nyugat történelmi tanúságtételeivé is teszik műnyomatát. Russell nemcsak festmények és történetek lenyűgöző életművét hagyta ránk, hanem a Nyugat feltáratlan tájain fellelhető végtelen inspirációba vetett hitet is. Minden egyes műve ablak egy letűnt korszakba, és lehetővé teszi számunkra, hogy érezzük a vadnyugat leheletét. A tökéletesen reprodukált műnyomatok lehetővé teszik számunkra, hogy megcsodáljuk Russell jellegzetes műveinek minden ecsetvonását és részletét, miközben megtapasztalhatjuk az amerikai Nyugat határtalan szépségét.
Oldal 1 / 1