A gyerekek és szüleik nem is különbözhetnének jobban egymástól: Míg apja, Henry Gage Morris tengerésztiszt volt, Beverly R. Morris a művészetnek és a festészetnek szentelte életét. A természet iránti rajongását és lelkesedését festményein keresztül élte ki, amelyekből könnyen kiderül, hogy különösen a madarak érdekelték. Ennek megfelelően Beverly R. Morris az ornitológiai illusztrációk egyik leghíresebb művésze volt. A természet és különösen a madarak iránti érdeklődését testvérével, Francis Orpen Morrisszal is megosztotta, aki természettudósként különösen elkötelezett volt a madarak védelme iránt.
Morris különböző madárfajokat - főként különböző kacsa- és csirkefajtákat - ábrázoló, kézzel színezett képei nemcsak a különböző művészeti aukciókon népszerűek ma, hanem már életében is a 19. század művészeti korszakát tükrözték. Már a romantika korában a tájképfestészet került előtérbe, különösen Angliában. A realizmus megjelenésével a festmények egyre részletesebbek és természethűbbek lettek. Egy új művészeti technika, az úgynevezett litográfia megjelenésével új és csodálatos lehetőségek nyíltak meg minden, a madárábrázolást kedvelő művész előtt, hogy tökéletesítsék festményeiket - így Beverly R. Morris előtt is.
A litográfia segítségével Morris lehetőséget kapott arra, hogy kézzel színezett madárábrázolásait még lágyabb vonalakkal finomítsa. Emellett a litográfia a világos és sötét árnyalatok sokkal szélesebb palettáját kínálja, így például a madarak tollazata még valósághűbben ábrázolható. A litográfiában a motívumot a művész preferenciájától függően tintával vagy krétával rajzolják egy sima kőre, majd a kő fennmaradó részét gumival és savval kezelik. A guminak köszönhetően a kő megtartja a minta vonalait, mivel a nyomtatás során víztaszító. Ez a technika azért volt olyan népszerű, mert lehetővé tette a művész számára, hogy közvetlenül a tervezett kőre rajzolja saját illusztrációját anélkül, hogy a nyomtatás előtt bármilyen más köztes lépést kellett volna tennie a rajz megőrzése érdekében. A technika előrehaladtával az illusztrációt kézzel színezték, így a végeredmény olyan lett, mint egy eredeti akvarell. Az ornitológiai illusztráció csak a litográfia révén érte el a csúcspontját, mert e kézi színezés egyedülálló szépségét aligha lehet felülmúlni. Ezért van az, hogy Beverly R. Morris festményei még mindig nagyon népszerűek a művészeti aukciókon, és számos galériát vagy magánlakást díszítenek. Ezenkívül a magas színvonalú, 19. századi, fólió formátumú ornitológiai könyvek Merheim-je ugyanezekkel a kézzel színezett, litográfiai lemezekkel készült, akárcsak Beverly R. Morris saját magazinjának, a "The Naturalist"-nak az illusztrációi, amelyet később a testvére vett át.
A gyerekek és szüleik nem is különbözhetnének jobban egymástól: Míg apja, Henry Gage Morris tengerésztiszt volt, Beverly R. Morris a művészetnek és a festészetnek szentelte életét. A természet iránti rajongását és lelkesedését festményein keresztül élte ki, amelyekből könnyen kiderül, hogy különösen a madarak érdekelték. Ennek megfelelően Beverly R. Morris az ornitológiai illusztrációk egyik leghíresebb művésze volt. A természet és különösen a madarak iránti érdeklődését testvérével, Francis Orpen Morrisszal is megosztotta, aki természettudósként különösen elkötelezett volt a madarak védelme iránt.
Morris különböző madárfajokat - főként különböző kacsa- és csirkefajtákat - ábrázoló, kézzel színezett képei nemcsak a különböző művészeti aukciókon népszerűek ma, hanem már életében is a 19. század művészeti korszakát tükrözték. Már a romantika korában a tájképfestészet került előtérbe, különösen Angliában. A realizmus megjelenésével a festmények egyre részletesebbek és természethűbbek lettek. Egy új művészeti technika, az úgynevezett litográfia megjelenésével új és csodálatos lehetőségek nyíltak meg minden, a madárábrázolást kedvelő művész előtt, hogy tökéletesítsék festményeiket - így Beverly R. Morris előtt is.
A litográfia segítségével Morris lehetőséget kapott arra, hogy kézzel színezett madárábrázolásait még lágyabb vonalakkal finomítsa. Emellett a litográfia a világos és sötét árnyalatok sokkal szélesebb palettáját kínálja, így például a madarak tollazata még valósághűbben ábrázolható. A litográfiában a motívumot a művész preferenciájától függően tintával vagy krétával rajzolják egy sima kőre, majd a kő fennmaradó részét gumival és savval kezelik. A guminak köszönhetően a kő megtartja a minta vonalait, mivel a nyomtatás során víztaszító. Ez a technika azért volt olyan népszerű, mert lehetővé tette a művész számára, hogy közvetlenül a tervezett kőre rajzolja saját illusztrációját anélkül, hogy a nyomtatás előtt bármilyen más köztes lépést kellett volna tennie a rajz megőrzése érdekében. A technika előrehaladtával az illusztrációt kézzel színezték, így a végeredmény olyan lett, mint egy eredeti akvarell. Az ornitológiai illusztráció csak a litográfia révén érte el a csúcspontját, mert e kézi színezés egyedülálló szépségét aligha lehet felülmúlni. Ezért van az, hogy Beverly R. Morris festményei még mindig nagyon népszerűek a művészeti aukciókon, és számos galériát vagy magánlakást díszítenek. Ezenkívül a magas színvonalú, 19. századi, fólió formátumú ornitológiai könyvek Merheim-je ugyanezekkel a kézzel színezett, litográfiai lemezekkel készült, akárcsak Beverly R. Morris saját magazinjának, a "The Naturalist"-nak az illusztrációi, amelyet később a testvére vett át.
Oldal 1 / 1