A 19. század fordulóján Európát áthatotta a vágy, hogy a távoli kontinenseken találja meg a saját boldogságát. Amerika olyan országnak tűnt, ahol minden lehetséges. Alfred Thompson Bricher szülei csatlakoztak a szekérhez, így a művész amerikai földön született. Az ország még mindig nagyrészt ismeretlen és az urbanizáció alacsony. New Yorkot a művészet központjának tekintették. Az európaiak itt költöztek be először az új életbe, magukkal hozva az európai művészeti és kulturális áramlatokat. Amerikában megalakult egy művészekből álló szövetség, amelynek munkássága Hudson River School néven vált ismertté. Ennek a művészcsoportnak az alapítója az Thomas Cole volt. A művészek tájképfestők voltak, és ábrázolásaik Amerika tájaira összpontosítottak. Szándékaik az akkori Amerika főbb területeit tükrözték. A föld felfedezése, az ismeretlen felfedezése és az ország keleti részeinek fokozatos benépesítése.
Alfred Thompson Bricher szakmát vállalt, miközben a művészeti tanulmányoknak szentelte magát. A művész utazni és felfedezni kezdett. A nyári hónapokban Bricher Maine és Massachusetts partjait járta, rajzokat és vázlatokat készített. A téli hónapokban a festő visszavonult a műtermébe és festett. Szívesen merült el a vízi tájképekben, amelyeket jelentős tökéletességgel valósított meg. Az ecsetvonás nyugodt és pontos, Bricher nagy odaadással szentelte magát a motívumoknak. Előfordulhatott, hogy a művész új tájképeket hozott létre rajzainak egyes szegmenseiként. A művész a művészet iránti szeretete mellett gazdasági ügyességről is tanúbizonyságot tett, és nagyszámú festményét eladta egy cégnek. A művek kromolitográfiaként készültek, és tovább növelték a festő hírnevét. Az anyagi szabadság és a patronok nyújtotta biztonság révén Alfred Bricher utazási köre egyre nagyobb lett. Bricher a Niagara-vízesést meglátogató művészek egy csoportjának tagja lett, akik vászonra vitték a rohanó vizet.
Alfred Thompson Bricher szorosan kötődött a vízhez. Alkotói éveinek utolsó részét southamptoni és staten islandi otthonaiban töltötte. A fény és a víz inspirálta a művészt, hogy megörökítse a fény hatásait. A fényképezést a fény médiumaként találták fel és fejlesztették ki. Sok festő került abba a helyzetbe, hogy versenyre keljen az új technikával, és jobban szemügyre vegye a fényt. Eltávolodtak a festészetben az addig törekedett romantikától. A cél egy realisztikus, dokumentarista jellegű ábrázolási stílus lett. Egy művészettörténész később alkotta meg az amerikai luminizmus kifejezést. A Hudson River School késői szakaszában kialakult művészeti mozgalom. Egyrészt a fényhatások preferálását írja le a festészetben, és az impresszionizmus amerikai előfutárának tekintik.
A 19. század fordulóján Európát áthatotta a vágy, hogy a távoli kontinenseken találja meg a saját boldogságát. Amerika olyan országnak tűnt, ahol minden lehetséges. Alfred Thompson Bricher szülei csatlakoztak a szekérhez, így a művész amerikai földön született. Az ország még mindig nagyrészt ismeretlen és az urbanizáció alacsony. New Yorkot a művészet központjának tekintették. Az európaiak itt költöztek be először az új életbe, magukkal hozva az európai művészeti és kulturális áramlatokat. Amerikában megalakult egy művészekből álló szövetség, amelynek munkássága Hudson River School néven vált ismertté. Ennek a művészcsoportnak az alapítója az Thomas Cole volt. A művészek tájképfestők voltak, és ábrázolásaik Amerika tájaira összpontosítottak. Szándékaik az akkori Amerika főbb területeit tükrözték. A föld felfedezése, az ismeretlen felfedezése és az ország keleti részeinek fokozatos benépesítése.
Alfred Thompson Bricher szakmát vállalt, miközben a művészeti tanulmányoknak szentelte magát. A művész utazni és felfedezni kezdett. A nyári hónapokban Bricher Maine és Massachusetts partjait járta, rajzokat és vázlatokat készített. A téli hónapokban a festő visszavonult a műtermébe és festett. Szívesen merült el a vízi tájképekben, amelyeket jelentős tökéletességgel valósított meg. Az ecsetvonás nyugodt és pontos, Bricher nagy odaadással szentelte magát a motívumoknak. Előfordulhatott, hogy a művész új tájképeket hozott létre rajzainak egyes szegmenseiként. A művész a művészet iránti szeretete mellett gazdasági ügyességről is tanúbizonyságot tett, és nagyszámú festményét eladta egy cégnek. A művek kromolitográfiaként készültek, és tovább növelték a festő hírnevét. Az anyagi szabadság és a patronok nyújtotta biztonság révén Alfred Bricher utazási köre egyre nagyobb lett. Bricher a Niagara-vízesést meglátogató művészek egy csoportjának tagja lett, akik vászonra vitték a rohanó vizet.
Alfred Thompson Bricher szorosan kötődött a vízhez. Alkotói éveinek utolsó részét southamptoni és staten islandi otthonaiban töltötte. A fény és a víz inspirálta a művészt, hogy megörökítse a fény hatásait. A fényképezést a fény médiumaként találták fel és fejlesztették ki. Sok festő került abba a helyzetbe, hogy versenyre keljen az új technikával, és jobban szemügyre vegye a fényt. Eltávolodtak a festészetben az addig törekedett romantikától. A cél egy realisztikus, dokumentarista jellegű ábrázolási stílus lett. Egy művészettörténész később alkotta meg az amerikai luminizmus kifejezést. A Hudson River School késői szakaszában kialakult művészeti mozgalom. Egyrészt a fényhatások preferálását írja le a festészetben, és az impresszionizmus amerikai előfutárának tekintik.
Oldal 1 / 1