Boot a maga nemében az utolsó igazi művészek egyike volt. Olaj- és akvarellfestményeiről volt ismert. Emellett illusztrátorként és szerzőként is dolgozott. Korát úttörő találmányok és felfordulások jellemezték. Manchesterben, egy iparvárosban született, és lenyűgözték a dolgozó emberek. Munkáinak nagy része részletesen ábrázolja az embereket munka közben. Mivel kiválóan realista módon ábrázolta a koronás földeket, valamint a brit királyi család tagjait és a királyi eseményeket, hamarosan a "Royal Society of British Artists" és a "The Arts Club" tagja lett. A London News és az Art Journal című lapok illusztrátora volt. Boot azon kevés művészek egyike volt a korban, akik jól meg tudtak élni a munkájukból. Ennek oka az volt, hogy a brit királynő nagyra becsülte őt a koronás területekről és számos királyi eseményről készített illusztrációi miatt. Őt és feleségét, Emilyt Hampsteadben temették el. Ez is jelzi a királyi család megbecsülését. Hampstead már akkor is olyan előkelő környék volt, amelyet szinte egyetlen közember sem engedhetett meg magának.
Munkáit a részletek valóságos robbanása tette különlegessé, legyen szó ceruzarajzról vagy akvarellről. Bootnak rendkívül jó érzéke volt az emberekhez és érzelmi állapotukhoz. Igazi inspirációját és tehetségét azonban számos utazása során és azokon keresztül fejlesztette ki. Boot járt Kanadában, az USA-ban, Olaszországban, Franciaországban, Spanyolországban, Egyiptomban, Mexikóban, a Bermudákon, Muskátliban, Burmában, Ausztráliában, a Kárpátokban, Perzsiában, Skóciában és a Brit-szigeteken. Munkája ugyanolyan jó és részletes volt, mint a mai fényképek. Akvarellfestményei vibráló színekkel tündököltek. Művei még mindig nagyon jó árakat érnek el a nemzetközi műtárgypiacon.
A "Low Tide by Moonlight" a zöld erős árnyalataival, valamint a hold lenyűgöző fény-árnyék játékával ragad magával. A kartonra festett olajfestményen minden kő, még a parton lévő horgony és a háttérben lévő híd is példás pontossággal látható.
Boot nemcsak a tájképek és az emberek mestere volt. A természet és a tárgyak valósághű ábrázolásának mestere volt. "A galagonya virágai és bogyói" című képen minden virág, minden levél és az ág minden kis bevágása olyan hitelesen van ábrázolva, hogy a néző azt hiszi, egy galagonyabokor éppen leszedett ágát látja. "Edinburgh hercege a Shetland-szigeteken" egyike volt azoknak a műveknek, amelyekért a királynő nyilvánosan megdicsérte őt. Ez egy metszet. A "The Garden of Shepherds Hotel, Kairó" jól ismert, mivel sok brit, aki annak idején meglátogatta az ásatási helyszíneket, tudott erről a szállodáról. A jellegzetes növényzetű kertet a fárasztó kirándulások utáni pihenésre nagyon keresték. Boot ezzel fején találta a szöget! A brit vasútépítés akkoriban világhírű volt. Boot sok nézetet készített a vonatokról a hegyekben szerte a világon.
Boot a maga nemében az utolsó igazi művészek egyike volt. Olaj- és akvarellfestményeiről volt ismert. Emellett illusztrátorként és szerzőként is dolgozott. Korát úttörő találmányok és felfordulások jellemezték. Manchesterben, egy iparvárosban született, és lenyűgözték a dolgozó emberek. Munkáinak nagy része részletesen ábrázolja az embereket munka közben. Mivel kiválóan realista módon ábrázolta a koronás földeket, valamint a brit királyi család tagjait és a királyi eseményeket, hamarosan a "Royal Society of British Artists" és a "The Arts Club" tagja lett. A London News és az Art Journal című lapok illusztrátora volt. Boot azon kevés művészek egyike volt a korban, akik jól meg tudtak élni a munkájukból. Ennek oka az volt, hogy a brit királynő nagyra becsülte őt a koronás területekről és számos királyi eseményről készített illusztrációi miatt. Őt és feleségét, Emilyt Hampsteadben temették el. Ez is jelzi a királyi család megbecsülését. Hampstead már akkor is olyan előkelő környék volt, amelyet szinte egyetlen közember sem engedhetett meg magának.
Munkáit a részletek valóságos robbanása tette különlegessé, legyen szó ceruzarajzról vagy akvarellről. Bootnak rendkívül jó érzéke volt az emberekhez és érzelmi állapotukhoz. Igazi inspirációját és tehetségét azonban számos utazása során és azokon keresztül fejlesztette ki. Boot járt Kanadában, az USA-ban, Olaszországban, Franciaországban, Spanyolországban, Egyiptomban, Mexikóban, a Bermudákon, Muskátliban, Burmában, Ausztráliában, a Kárpátokban, Perzsiában, Skóciában és a Brit-szigeteken. Munkája ugyanolyan jó és részletes volt, mint a mai fényképek. Akvarellfestményei vibráló színekkel tündököltek. Művei még mindig nagyon jó árakat érnek el a nemzetközi műtárgypiacon.
A "Low Tide by Moonlight" a zöld erős árnyalataival, valamint a hold lenyűgöző fény-árnyék játékával ragad magával. A kartonra festett olajfestményen minden kő, még a parton lévő horgony és a háttérben lévő híd is példás pontossággal látható.
Boot nemcsak a tájképek és az emberek mestere volt. A természet és a tárgyak valósághű ábrázolásának mestere volt. "A galagonya virágai és bogyói" című képen minden virág, minden levél és az ág minden kis bevágása olyan hitelesen van ábrázolva, hogy a néző azt hiszi, egy galagonyabokor éppen leszedett ágát látja. "Edinburgh hercege a Shetland-szigeteken" egyike volt azoknak a műveknek, amelyekért a királynő nyilvánosan megdicsérte őt. Ez egy metszet. A "The Garden of Shepherds Hotel, Kairó" jól ismert, mivel sok brit, aki annak idején meglátogatta az ásatási helyszíneket, tudott erről a szállodáról. A jellegzetes növényzetű kertet a fárasztó kirándulások utáni pihenésre nagyon keresték. Boot ezzel fején találta a szöget! A brit vasútépítés akkoriban világhírű volt. Boot sok nézetet készített a vonatokról a hegyekben szerte a világon.
Oldal 1 / 2