Marieschiről nem sok információ áll rendelkezésre, mivel sajnos csak 34 évet élt meg. Ennek ellenére korának egyik leghíresebb tájkép- és vedutafestője volt. Főleg Velencében dolgozott. Az viszont tény, hogy apja építészeti festő és fametsző volt. Marieschi egy ideig színházi festőként dolgozott Németországban. Ez, valamint az a tény, hogy tagja volt a velencei festők "Fraglia de Pittori" céhének, dokumentálva van. Abban az időben ez előfeltétele volt annak, hogy jó megbízásokat kapjanak, vagy az illetőnek már jó előadásokat és műveket kellett produkálnia ahhoz, hogy egyáltalán elfogadják.
Akkoriban a legjobb reklám a jó munka és a szájhagyomány volt. Gaspare Diziani metsző és festőművész volt az egyik támogatója. A német műgyűjtő báró von Schulenberg tábornagy a Velencei Köztársaság tábornagya volt, és látta a munkáit. Két vedutát szerzett meg, és így kerültek Marieschi művei Németországba. Így jutott el Németországba, hogy megbízásokat kapjon. Marieschi specialitása az volt, hogy ellenpéldányokkal, páros vagy sorozatban készült műveket készített. Így készült 21 metszete Velence nevezetességeiről. A címlapon Angelo Trevisani által készített portréja látható. A festmények párdarabként Prága, Stockholm és Varsó különböző múzeumaiban találhatók. Ezen kívül vannak egy milánói magángyűjteményben és az Alsó-Szászországi Állami Múzeumban Hannoverben.
További részletek nem ismertek, de úgy vélik, hogy Marieschi az építészet iránti szeretetét apjától örökölte. Ráadásul gyerekként az apját figyelte munka közben. Marieschi valamennyi művét technikailag kiváló perspektíva jellemzi. Festményeit nézve az embernek az az érzése, mintha egy nagy tér vagy egy hosszú sikátor elején vagy egy velencei csatorna elején állna. A perspektíva csodálatos. Az arányok fantasztikusan megragadottak. A fény és az árnyék megfelel a nappali fény változásának. Bár az épületek és az emberek közötti valódi arányosság megkívánja, az apró emberkék is kiválóan részletgazdagon vannak ábrázolva. Marieschi műveit többször összetévesztették Canaletto műveivel. Legnépszerűbb témái közé tartozott a Canal Grande, a San Marco, a Szent Márk tér, a Rialto-híd, a római emlékmű, a Santa Chiara és a Santa Maria della Salute. Marieschi, bár fiatalon halt meg, Olaszország egyik leghíresebb festője. Különösen azért, mert stílusosan megörökítette az egyik leghíresebb turisztikai udvari kastély látványát.
Marieschiről nem sok információ áll rendelkezésre, mivel sajnos csak 34 évet élt meg. Ennek ellenére korának egyik leghíresebb tájkép- és vedutafestője volt. Főleg Velencében dolgozott. Az viszont tény, hogy apja építészeti festő és fametsző volt. Marieschi egy ideig színházi festőként dolgozott Németországban. Ez, valamint az a tény, hogy tagja volt a velencei festők "Fraglia de Pittori" céhének, dokumentálva van. Abban az időben ez előfeltétele volt annak, hogy jó megbízásokat kapjanak, vagy az illetőnek már jó előadásokat és műveket kellett produkálnia ahhoz, hogy egyáltalán elfogadják.
Akkoriban a legjobb reklám a jó munka és a szájhagyomány volt. Gaspare Diziani metsző és festőművész volt az egyik támogatója. A német műgyűjtő báró von Schulenberg tábornagy a Velencei Köztársaság tábornagya volt, és látta a munkáit. Két vedutát szerzett meg, és így kerültek Marieschi művei Németországba. Így jutott el Németországba, hogy megbízásokat kapjon. Marieschi specialitása az volt, hogy ellenpéldányokkal, páros vagy sorozatban készült műveket készített. Így készült 21 metszete Velence nevezetességeiről. A címlapon Angelo Trevisani által készített portréja látható. A festmények párdarabként Prága, Stockholm és Varsó különböző múzeumaiban találhatók. Ezen kívül vannak egy milánói magángyűjteményben és az Alsó-Szászországi Állami Múzeumban Hannoverben.
További részletek nem ismertek, de úgy vélik, hogy Marieschi az építészet iránti szeretetét apjától örökölte. Ráadásul gyerekként az apját figyelte munka közben. Marieschi valamennyi művét technikailag kiváló perspektíva jellemzi. Festményeit nézve az embernek az az érzése, mintha egy nagy tér vagy egy hosszú sikátor elején vagy egy velencei csatorna elején állna. A perspektíva csodálatos. Az arányok fantasztikusan megragadottak. A fény és az árnyék megfelel a nappali fény változásának. Bár az épületek és az emberek közötti valódi arányosság megkívánja, az apró emberkék is kiválóan részletgazdagon vannak ábrázolva. Marieschi műveit többször összetévesztették Canaletto műveivel. Legnépszerűbb témái közé tartozott a Canal Grande, a San Marco, a Szent Márk tér, a Rialto-híd, a római emlékmű, a Santa Chiara és a Santa Maria della Salute. Marieschi, bár fiatalon halt meg, Olaszország egyik leghíresebb festője. Különösen azért, mert stílusosan megörökítette az egyik leghíresebb turisztikai udvari kastély látványát.
Oldal 1 / 1