Az építészet szeretete Joseph Michael Gandy (1771-1843) festőművész alkotásaiban nyilvánul meg. A brit művészt és építészt akkoriban az építészet látnokának tartották. Az 1798 és 1809 közötti időszakban Gandy rajzolója és alkotótársa volt a neves építésznek, Sir John Soane-nek. Soane a Királyi Akadémia professzoraként is tanított. A Bank of England volt az egyik legfontosabb épület, amelyen építészként dolgozott. Joseph Michael Gandy így korának egyik legbefolyásosabb és legismertebb építészével dolgozott együtt. Annál meglepőbb az a tény, hogy Gandy egyáltalán nem volt karrierista. A környezetében élők nehéz és makacs embernek tartották.
Alkotói korszakának egyik világítótorony-projektje volt a londoni Phoenix Fire és Pelican Life Insurance irodaházának megtervezése 1804-ben és 1805-ben. Sajnos a brit biztosítótársaság épülete 1920 körül szinte teljesen elpusztult. Gandys építész két másik sikeres projektje volt a Bath-i Sion Hillben található Doric House tervezése és építése 1818-ban, valamint az 1820-as években az oxfordshire-i Swerford Park House átalakítása. A tehetség és az építészet és a művészet egyedi szemlélete ellenére Joseph Michael Gandy nem volt kereskedelmi szempontból sikeres a maga idejében. Időnként egy kis időt az adósok börtönében kellett töltenie. Építészeti és művészeti munkáiba szilárdan beépültek a kritikai megközelítések és gondolkodásmódok. Ennek eredményeként Joseph Michael Gandy már életében népszerűségre és hírnévre tett szert. Gandy az építészetről és az építészetelméletről szóló gondolatait írásaiban rögzítette. 1821-ben két cikket publikált a neves Magazine of Fine Artsban. Mélyen foglalkozott az építészet filozófiájával. Gandy eredetileg egy nyolckötetes művet tervezett kiadni "Az építészet művészete, filozófiája és tudománya" címmel. Ez nem valósult meg, de a könyvtervezet kiadatlan kézirata máig fennmaradt.
Nem meglepő, hogy a képek Gandy építészet és perspektíva iránti szenvedélyét tükrözik. Az építészeti precizitás és a gyakran drámai kétpontos perspektíva festményeinek legfontosabb egyedi értékesítési pontjai. Gandy munkáinak megtekintése során a római építészet és romok iránti rajongása is megmutatkozik. A művész megosztotta ezt a szenvedélyt egykori társával, John Soane-nel. Az irodalmi és mitológiai témák ügyesen áramlanak festményeibe, és történelmi, sőt néha mágikus aurát kölcsönöznek a műveknek. A színválasztás és a részletgazdagság magasztossá teszi Gandy festményeit. Műveinek festészeti technikája és színválasztása kevéssé emlékeztet az ismert és sikeres brit művészek, William Turner és John Martin festészetére. Az építész és művész 1839-ben halt meg egy plymouthi egészségügyi intézményben. Korábban a családja lakott ott. A londoni Sir John Soane Múzeumban az érdeklődők megtekinthetik a művész egyedülálló alkotásait.
Az építészet szeretete Joseph Michael Gandy (1771-1843) festőművész alkotásaiban nyilvánul meg. A brit művészt és építészt akkoriban az építészet látnokának tartották. Az 1798 és 1809 közötti időszakban Gandy rajzolója és alkotótársa volt a neves építésznek, Sir John Soane-nek. Soane a Királyi Akadémia professzoraként is tanított. A Bank of England volt az egyik legfontosabb épület, amelyen építészként dolgozott. Joseph Michael Gandy így korának egyik legbefolyásosabb és legismertebb építészével dolgozott együtt. Annál meglepőbb az a tény, hogy Gandy egyáltalán nem volt karrierista. A környezetében élők nehéz és makacs embernek tartották.
Alkotói korszakának egyik világítótorony-projektje volt a londoni Phoenix Fire és Pelican Life Insurance irodaházának megtervezése 1804-ben és 1805-ben. Sajnos a brit biztosítótársaság épülete 1920 körül szinte teljesen elpusztult. Gandys építész két másik sikeres projektje volt a Bath-i Sion Hillben található Doric House tervezése és építése 1818-ban, valamint az 1820-as években az oxfordshire-i Swerford Park House átalakítása. A tehetség és az építészet és a művészet egyedi szemlélete ellenére Joseph Michael Gandy nem volt kereskedelmi szempontból sikeres a maga idejében. Időnként egy kis időt az adósok börtönében kellett töltenie. Építészeti és művészeti munkáiba szilárdan beépültek a kritikai megközelítések és gondolkodásmódok. Ennek eredményeként Joseph Michael Gandy már életében népszerűségre és hírnévre tett szert. Gandy az építészetről és az építészetelméletről szóló gondolatait írásaiban rögzítette. 1821-ben két cikket publikált a neves Magazine of Fine Artsban. Mélyen foglalkozott az építészet filozófiájával. Gandy eredetileg egy nyolckötetes művet tervezett kiadni "Az építészet művészete, filozófiája és tudománya" címmel. Ez nem valósult meg, de a könyvtervezet kiadatlan kézirata máig fennmaradt.
Nem meglepő, hogy a képek Gandy építészet és perspektíva iránti szenvedélyét tükrözik. Az építészeti precizitás és a gyakran drámai kétpontos perspektíva festményeinek legfontosabb egyedi értékesítési pontjai. Gandy munkáinak megtekintése során a római építészet és romok iránti rajongása is megmutatkozik. A művész megosztotta ezt a szenvedélyt egykori társával, John Soane-nel. Az irodalmi és mitológiai témák ügyesen áramlanak festményeibe, és történelmi, sőt néha mágikus aurát kölcsönöznek a műveknek. A színválasztás és a részletgazdagság magasztossá teszi Gandy festményeit. Műveinek festészeti technikája és színválasztása kevéssé emlékeztet az ismert és sikeres brit művészek, William Turner és John Martin festészetére. Az építész és művész 1839-ben halt meg egy plymouthi egészségügyi intézményben. Korábban a családja lakott ott. A londoni Sir John Soane Múzeumban az érdeklődők megtekinthetik a művész egyedülálló alkotásait.
Oldal 1 / 1