A tenger fénye olyan, mint a varázslat. Művészek generációit vonzották a partok, amelyeken az ég és a tenger játéka látható. Jennifer Wright brit festőt lenyűgözi a fény játéka a tengeren, és Salcombe-ban találta meg személyes inspirációs forrását. Nagy-Britannia déli részén a festőnő a La Manche-csatornára néző kilátással dolgozik, és kiéli a vitorlázás iránti szenvedélyét. A fény és a színek változása, valamint az égbolt gyors változásai rabul ejtik a művészt. Az átélt pillanatokat az érzelmek sokaságaként írja le, a tiszta boldogságtól a fenyegetettség rémületéig. Jennifer Wright legszívesebben a szabadban fest. A szabadban intenzíven érzi az elemeket. Élvezi a fény gyors változásait, és gyönyörködik a pillanatok egyediségében. A műteremben való kikapcsolódáshoz és kidolgozáshoz a művész a festés közben készült fényképekre támaszkodik.
Amióta az eszét tudja a művésznő, a festészet és az alkotás fontos szerepet játszott az életében. Jennifer mindössze nyolcéves korában kapta meg első díját egy rajzáért a Royal Drawing Society-től. Jennifer Wright számára logikus lépés volt, hogy a művészeti képzést válassza. Az 1960-as években Londonban tanult, és az egyetemet grafikai tervezői diplomával hagyta ott. Szakmai életének első éveiben Jennifer Wright illusztrátorként és grafikusként dolgozott. A festészet ebben a szakaszban továbbra is fontos, bár alárendelt szerepet játszott. Jennifer számos kiállításon mutatta be művészetét. A vitorlázás mellett a művész a lovassportok elkötelezett híve. Egy olyan téma, amellyel a festőnő az ábrázolásain is foglalkozik, és nagy figyelmet kap. Húsz évvel a képzése után Jennifer Wright megtette azt a lépést, hogy hivatásos művészként kizárólag a festészetnek szentelje magát.
Jennifer Wright festészeti stílusát realista impresszionizmusként jellemzi. Az utóbbi években a művésznő érdeklődése az absztrakt csendéletek felé fordult. Ezt a szakaszt egy olyan utazásként írja le, amely segített neki új perspektívát találni művészetéhez. Nagy a különbség a munkáit uraló tengeri tájak és lovas motívumok, valamint a tárgyak absztrakciója között. A teljesen új útra lépés megváltoztatta Jennifer elképzeléseit a kompozícióról és a színekről, és új impulzusokat adott neki. A festőnő szeret redukált palettával dolgozni. Azt szeretné, hogy a szem a témára és a kompozícióra koncentrálhasson. Jennifer úgy érzi, hogy amikor nagy színválasztékkal rendelkezik, akkor kizárólag a színre koncentrál. Ilyenkor csak három színt fest a palettájára és keveri a színeket. Ez a módszer gyakran elriasztja őt, mivel mindig kíséri a félelem, hogy egy bizonyos színt nem tud másodszor is kikeverni.
A tenger fénye olyan, mint a varázslat. Művészek generációit vonzották a partok, amelyeken az ég és a tenger játéka látható. Jennifer Wright brit festőt lenyűgözi a fény játéka a tengeren, és Salcombe-ban találta meg személyes inspirációs forrását. Nagy-Britannia déli részén a festőnő a La Manche-csatornára néző kilátással dolgozik, és kiéli a vitorlázás iránti szenvedélyét. A fény és a színek változása, valamint az égbolt gyors változásai rabul ejtik a művészt. Az átélt pillanatokat az érzelmek sokaságaként írja le, a tiszta boldogságtól a fenyegetettség rémületéig. Jennifer Wright legszívesebben a szabadban fest. A szabadban intenzíven érzi az elemeket. Élvezi a fény gyors változásait, és gyönyörködik a pillanatok egyediségében. A műteremben való kikapcsolódáshoz és kidolgozáshoz a művész a festés közben készült fényképekre támaszkodik.
Amióta az eszét tudja a művésznő, a festészet és az alkotás fontos szerepet játszott az életében. Jennifer mindössze nyolcéves korában kapta meg első díját egy rajzáért a Royal Drawing Society-től. Jennifer Wright számára logikus lépés volt, hogy a művészeti képzést válassza. Az 1960-as években Londonban tanult, és az egyetemet grafikai tervezői diplomával hagyta ott. Szakmai életének első éveiben Jennifer Wright illusztrátorként és grafikusként dolgozott. A festészet ebben a szakaszban továbbra is fontos, bár alárendelt szerepet játszott. Jennifer számos kiállításon mutatta be művészetét. A vitorlázás mellett a művész a lovassportok elkötelezett híve. Egy olyan téma, amellyel a festőnő az ábrázolásain is foglalkozik, és nagy figyelmet kap. Húsz évvel a képzése után Jennifer Wright megtette azt a lépést, hogy hivatásos művészként kizárólag a festészetnek szentelje magát.
Jennifer Wright festészeti stílusát realista impresszionizmusként jellemzi. Az utóbbi években a művésznő érdeklődése az absztrakt csendéletek felé fordult. Ezt a szakaszt egy olyan utazásként írja le, amely segített neki új perspektívát találni művészetéhez. Nagy a különbség a munkáit uraló tengeri tájak és lovas motívumok, valamint a tárgyak absztrakciója között. A teljesen új útra lépés megváltoztatta Jennifer elképzeléseit a kompozícióról és a színekről, és új impulzusokat adott neki. A festőnő szeret redukált palettával dolgozni. Azt szeretné, hogy a szem a témára és a kompozícióra koncentrálhasson. Jennifer úgy érzi, hogy amikor nagy színválasztékkal rendelkezik, akkor kizárólag a színre koncentrál. Ilyenkor csak három színt fest a palettájára és keveri a színeket. Ez a módszer gyakran elriasztja őt, mivel mindig kíséri a félelem, hogy egy bizonyos színt nem tud másodszor is kikeverni.
Oldal 1 / 1