Quarenghi egyik épületébe lépve olyan, mintha egy olyan színpadra lépne, amelyet a tisztaság és a harmónia jegyében terveztek. A levegőt hűvös racionalitás járja át, amely soha nem hideg, hanem finom eleganciát hordoz. A néma őrszemekként álló oszlopsorok ritmikusan irányítják a magas ablakokon beáramló fényt, kiemelve az építészet geometriáját. A fény és az árnyék, a szigorú rend és a monumentalitás árnyéka között párbeszéd alakul ki, amely magába zárja a látogatót. Az arányok kiegyensúlyozottak, a vonalak világosak és dísztelenek - minden a neoklasszicizmus eszményeihez igazodik, ami Quarenghi kezében szinte zenei kompozícióvá válik.
Termeinek hangulatát csendes méltóság jellemzi, amely elidőzésre és elmélkedésre hív. Olyan érzés, mintha lelassulna az idő, mintha maga a tér is elmélkedésre ösztönözne. Az anyagok - márvány, stukkó, fa - olyan precizitással vannak megmunkálva, amely elárulja a mester kézügyességét. Quarenghi tudta, hogyan ültesse át az ókori modellek pompáját a modern korba anélkül, hogy puszta utánzásra szorítkozna. Épületei a rend és a szépség utáni vágyakozásról beszélnek, egy olyan világról, ahol az ész és az esztétika kéz a kézben jár. Ha az ember lakik valamelyik művében, érzi az építészet erejét, hogy olyan tereket hozzon létre, amelyek nemcsak funkcionálisak, hanem intellektuálisan is ösztönzőek.
Quarenghi egyik épületébe lépve olyan, mintha egy olyan színpadra lépne, amelyet a tisztaság és a harmónia jegyében terveztek. A levegőt hűvös racionalitás járja át, amely soha nem hideg, hanem finom eleganciát hordoz. A néma őrszemekként álló oszlopsorok ritmikusan irányítják a magas ablakokon beáramló fényt, kiemelve az építészet geometriáját. A fény és az árnyék, a szigorú rend és a monumentalitás árnyéka között párbeszéd alakul ki, amely magába zárja a látogatót. Az arányok kiegyensúlyozottak, a vonalak világosak és dísztelenek - minden a neoklasszicizmus eszményeihez igazodik, ami Quarenghi kezében szinte zenei kompozícióvá válik.
Termeinek hangulatát csendes méltóság jellemzi, amely elidőzésre és elmélkedésre hív. Olyan érzés, mintha lelassulna az idő, mintha maga a tér is elmélkedésre ösztönözne. Az anyagok - márvány, stukkó, fa - olyan precizitással vannak megmunkálva, amely elárulja a mester kézügyességét. Quarenghi tudta, hogyan ültesse át az ókori modellek pompáját a modern korba anélkül, hogy puszta utánzásra szorítkozna. Épületei a rend és a szépség utáni vágyakozásról beszélnek, egy olyan világról, ahol az ész és az esztétika kéz a kézben jár. Ha az ember lakik valamelyik művében, érzi az építészet erejét, hogy olyan tereket hozzon létre, amelyek nemcsak funkcionálisak, hanem intellektuálisan is ösztönzőek.
Oldal 1 / 1