Keressen művész, műcím vagy stílus szerint – pl. Monet, Csillagos éj, impresszionizmus, Hokusai-hullám, akt. Írja le a jelenetet – pl. zöld rét, sok piros absztrakt, sötét olajkép, álló akt egy fa mellett.

A rabszolgapiac alkotó: Jean Leon Gerome

A rabszolgapiac

(The Slave Market)


Jean Leon Gerome

€ 130.25
Enthält 27% MwSt.
   Művészeti lenyomat konfigurálása
1871  ·  Kép azonosítója: 14635

Realizmus  ·  Női akt  ·  Kedvenceink

A "Rabszolgapiac" című festmény Jean-Léon Gérôme francia festő 1866-ban készült festménye, amely jelenleg a Cincinnati Művészeti Múzeumban látható. A realizmushoz sorolható piaci jelenet egy rabszolgakereskedőt és a kínált árukat mutatja be egy piactér csendes sarkában. A kép kifejezésének hétköznapi tárgyilagossága a valóságos illusztrációk művészi hagyományát követi, rejtett politikai felhanggal. Mi látható a képen?

A rabszolgapiac sarkában egy kereskedő ül boltjának nagy kirakatfiókjában, amely a festmény teljes területének közel egyharmadát foglalja el. E négyzet alakú, hátrafelé a sötétségbe nyúló nyílás közepén egy korábbi vagy középkorú, beduin ruhába öltözött férfi áll. Laza gesztusát hangsúlyozza az ablakban lévő fából készült karfa, amelyről fehér köpenyének egy része lazán lelóg. A férfi turbánt visel, és a sikátorban, vagy inkább a homokos ösvényen néz végig, miközben shisha pipát szív, és részben ellazul. Ezt az utat és a tekintetét követve két rabszolganője az egyszerű ház vályogfalának támaszkodva áll. Ismét négy rabszolgája, egy fiatal fekete férfi, valamint három további nő guggol le, és részben az ablak alatt ülnek, mint az ablak mellett állók. Minden ábrázolt figura más-más testtartást mutat, saját arckifejezéssel. A kereskedő elárusítóhelyét egyszerű omladozó téglák határolják, amelyek között egy kerek láva- vagy mezőköves is található. A rabszolgák a kősor mögött helyezkedtek el egy éjkék fényes, valamint mattkék csillogó, rojtos, régi perzsaszőnyegen. A rabszolgakereskedő háza öregnek és lepusztultnak tűnik, de nem lepusztult. Inkább a szomszédos tartógerendák és keretek kopjafáján lévő por alkot egy alig rokonítható, kacskaringós egészet, amely a padlás felé haladva egyre rendezettebbnek tűnik. Egy jobb oldali piaci kivágáshoz képest a fényben feltűnő, hogy ez egy másodosztályú darab, amit a rabszolgakereskedő ügyesen próbál elfedni a közömbös megjelenésével.

Az orientalizmushoz sorolandó, a helyszín a Közel-Kelet területére utal. A képi történet magját a figurák alkotják, amelyeket egy egzotikusnak tűnő, kétes környezetben kínálnak eladásra. A rabszolgakereskedő hátterében egy mintákkal díszített szekrény áll, amelyen egy papagáj ül. A részben meztelen vagy félmeztelen figurákat eladásra, illetve a nézőnek kínálják, és politikai szempontokkal alátámasztott szexualizált fantáziavilágnak felelnek meg. Így azonnal feltűnik a bal oldalon álló, teljesen meztelen nő, aki erotikus pózban kínálja fel testét. Az, hogy ez a nő a fekete, hullámos hajával, valamint a finom csukló- és lábékszerekkel hasonlít egy cigányra, talán véletlen egybeesés. Ennek fényében azonban a kép még zavarosabbnak tűnik, ha a jobbra álló félmeztelen nőt, aki egy gyermekkel a karjában áll, Szűz Máriának tekintjük. Köpenye, valamint a félig a fejére húzott filigrán szövet és egész testtartása legalábbis részben emlékeztet az Istenanya ábrázolásának erre a középkori módjára, különösen, hogy tekintete is az ég felé irányul. Ezen álló alakok alatt további rabszolgák ülnek a legkülönfélébb módon. Először is, egy nő guggol ott, balra, teljesen eltakarva, mintha el akarná rejteni magát. Nem lenne mit mondani róla, ha nem lennének a karján lévő tetoválások, henna-szerű szimbólumok, amelyek perzsa, illetve északnyugat-indiai származását hangsúlyozzák. Mellette egy szénfekete férfi ül, feltűnő kinézetű hajdísszel és vágatlan, hegyes körmökkel. Az ékszerekből egyértelműen kiderül, hogy egy sivatagi törzsből származik. Testtartása elhagyatottnak és elveszettnek tűnik, elfordul a nézőtől. Két további rabszolga gazdagítja a díszletet, egyrészt az alvó, valamint a vádló és könyörgő, a lábak előtt tállal a néző elé nyújtott lábak.

A "Rabszolgapiac" című festményt kontextusban vizsgálva a részletek mélysége révén működik. Az egyes figurák arckifejezése különböző viselkedésmóddal és arckifejezéssel rendelkezik. A rezignáltság, az apátia, valamint a túlzott magamutogatás és imádnivaló kifejeződik a képen, valamint az egész jelenet kontrasztos hatása. A kép tényleges üzenete tehát a külső homlokzat mögött rejtőzik, amelyet a néző csak kívülről, közelebbről szemlélve ismer meg részletesen, és amely a társadalmi sérelem formájában jut kifejezésre.

A rabszolgapiac · Jean Leon Gerome
AR/3D   Megtekintés 3D-ben/AR zu Favoriten hinzufügen   Hozzáadás kedvencekhez    Falszín kiválasztása    Festmény megtekintése egy helyiségben
0 Vélemények

Művészeti lenyomat konfigurálása

Képkeret

Anyag & Vakráma

Üveg & Paszpartu

Egyebek & Extra kiegészítők

 Konfiguráció mentése / összehasonlítása
Preview Icon

Összegzés

Gemälde
Veredelung
Keilrahmen
Museumslizenz

€ 130.25
(inkl. 20% MwSt)
   Kosárba helyezés

Bildschärfe: PERFEKT

Ha módosítani szeretné a fényerőt és a színt, vagy a kép egyedi kivágását szeretné elvégezni, örömmel végezzük el ezeket a változtatásokat további költségek nélkül. Kérjük, ne habozzon kapcsolatba lépni velünk.

Egyéb művészeti lenyomatok ettől az alkotótól: Jean Leon Gerome

A szőnyeg kereskedő Diogenes, 1860 (olaj, vászon) Medence egy háremben Tigris az órában Kairói Arnaut, 1871 A Siratófal Markos Botsaris, 1874 Az ima Pygmalion és Galatea, c. 1890 Lefelé mutató hüvelykujj A Siratófal, Jeruzsálem, 1869 Vissza a vadászathoz, Bashi-Bazouk, kb. 1868-69. Meztelen nő, 1889 körül A fürdőzők; Baigneuszok, 1889 körül
Ismerje meg Jean Leon Gerome további műveit

Egyéb művészeti lenyomatok ettől az alkotótól: Jean Leon Gerome

A szőnyeg kereskedő Diogenes, 1860 (olaj, vászon) Medence egy háremben Tigris az órában Kairói Arnaut, 1871 A Siratófal Markos Botsaris, 1874 Az ima Pygmalion és Galatea, c. 1890 Lefelé mutató hüvelykujj A Siratófal, Jeruzsálem, 1869 Vissza a vadászathoz, Bashi-Bazouk, kb. 1868-69. Meztelen nő, 1889 körül A fürdőzők; Baigneuszok, 1889 körül
Ismerje meg Jean Leon Gerome további műveit

Egyéb motívumok a kategóriából Női akt

női akt Női meztelen Álló akt nyaklánccal, c. 1923 Ülő akt (Mayanne) Félmeztelenül Meztelen fiatal nő ül, alszik; Egy meztelenül ülő fiatal nő, alszik, Meztelen tanulmány egy nőről, aki a felhőkön fekszik, állát a bal kezére támasztja Fekvő akt Meztelen nő fürdőzése; Ülő meztelen nő, 1910 Akt kiszállni a fürdőből Fürdőzők vagy két meztelen nő Danae megkapta az Aranyzáport Herkules és Kákusz szobra, 1534 (márvány) Aktok a dűnékben A világ eredete
Tekintse meg "Női akt" többi műveit

Egyéb motívumok a kategóriából Női akt

női akt Női meztelen Álló akt nyaklánccal, c. 1923 Ülő akt (Mayanne) Félmeztelenül Meztelen fiatal nő ül, alszik; Egy meztelenül ülő fiatal nő, alszik, Meztelen tanulmány egy nőről, aki a felhőkön fekszik, állát a bal kezére támasztja Fekvő akt Meztelen nő fürdőzése; Ülő meztelen nő, 1910 Akt kiszállni a fürdőből Fürdőzők vagy két meztelen nő Danae megkapta az Aranyzáport Herkules és Kákusz szobra, 1534 (márvány) Aktok a dűnékben A világ eredete
Tekintse meg "Női akt" többi műveit

Néhány a legnépszerűbb képek közül

Iseh a reggeli fényben Zsoké vágtató lovon, 627-es tábla az „Animal Locomotion”-ból, 1887 Krisztina Összetétel VIII A fürdőmedence. Barátnők A Blue Rigi: Luzerni-tó – Napkelte, 1842 Cattleya orchidea és három kolibri A padlás Angyali üdvözlet, 1472-75 (helyreállítás után) Fekvő női mez, szétvetett lábakkal A világ anyja, 1924 Kézirat 69 f.48r, Jézus születése, "Jacques de Besançon mesterének" Órakönyvéből Fiatal nő portréja The Waterlilies - The Clouds (jobb oldal), 1914-18 (lásd még: 64185 és 64186)
További műalkotások megjelenítése

Néhány a legnépszerűbb képek közül

Iseh a reggeli fényben Zsoké vágtató lovon, 627-es tábla az „Animal Locomotion”-ból, 1887 Krisztina Összetétel VIII A fürdőmedence. Barátnők A Blue Rigi: Luzerni-tó – Napkelte, 1842 Cattleya orchidea és három kolibri A padlás Angyali üdvözlet, 1472-75 (helyreállítás után) Fekvő női mez, szétvetett lábakkal A világ anyja, 1924 Kézirat 69 f.48r, Jézus születése, "Jacques de Besançon mesterének" Órakönyvéből Fiatal nő portréja The Waterlilies - The Clouds (jobb oldal), 1914-18 (lásd még: 64185 és 64186)
További műalkotások megjelenítése


Vásárlóink véleménye rólunk



Gyakran ismételt kérdések a Meisterdrucke kapcsán


A Meisterdrucke oldalán egy egyszerű és szemléletes módon adhatja meg az adott műalkotás személyre szabott beállításait: Válasszon keretet, adja meg a kép méretét, válasszon nyomtatási felületet, majd válasszon megfelelő bevonatot, illetve vakrámát! Emellett egyéb személyre szabási lehetőségeket is kínálunk, mint az alátét, a betétléc és a távtartó kiválasztása. Ügyfélszolgálatunk szívesen segít a tökéletes műalkotás összeállításában.

A Meisterdrucke oldalán arra is lehetősége nyílik, hogy az adott műalkotást közvetlenül abban a helyiségben tudja elképzelni, ahova szánja. A személyre szabott előnézethez csupán fel kell töltenie a helyiség képét, majd tekintse meg, hogyan fog mutatni az adott térben! Amennyiben oldalunkat mobil eszközről nyitja meg, akár telefonról, akár tabletről, valósághű ábrázolást biztosító funkciónk életre kelti a képet és gond nélkül megjeleníti a feltöltött térben. Ezt az élményt a művészet és a technológia együtt felhasználásával tudjuk nyújtani.

A felület kiválasztása gyakran ízlés dolga. Minden felülethez néhány képet is megtekinthet, így jobban el tudja képzelni a különbségeket. A végső döntés előtt mintáink révén az összes papírt minden szempontból megvizsgálhatja – nem csupán ránézésre, hanem tapintással is. A mintakészlet ingyen kérheti – kizárólag a szállítási költségek terhelik. A mintakészletet közvetlenül megrendelheti.

Ne aggódjon! A Meisterdrucke a megrendeléseket nem gépiesen dolgozza fel. Minden egyes megrendelést megvizsgálunk. Ha a beállításokban bármilyen ellentmondást vagy furcsaságot találunk, azonnal felvesszük Önnel a kapcsolatot. Természetesen előzékeny és türelmes ügyfélszolgálatunk mindenben támogatást nyújt és segít a beállításokban is. Önnel közösen telefonhíváson keresztül vagy e-mailben módosítjuk a beállításokat, hogy a végső eredmény pontosan megfeleljen az elvárásainak.


Kérdése van?

Érdeklődik manufaktúránk egyik művészi lenyomata iránt, de még bizonytalan? Tanácsra van szüksége a nyomatási felület kapcsán vagy segítséget kérne a megrendelésben?

Szakértőink szívesen állnak rendelkezésére.

+43 4257 29415
support@meisterdrucke.com
Mo-Do: 7:00 - 16:00 | Fr: 7:00 - 13:00

Kérdése van?

Érdeklődik manufaktúránk egyik művészi lenyomata iránt, de még bizonytalan? Tanácsra van szüksége a nyomatási felület kapcsán vagy segítséget kérne a megrendelésben?

Szakértőink szívesen állnak rendelkezésére.

+43 4257 29415
support@meisterdrucke.com
Mo-Do: 7:00 - 16:00 | Fr: 7:00 - 13:00


Meisterdrucke

   Kärntner Strasse 46
        9586 Finkenstein am Faaker See
        Austria
        +43 4257 29415
        support@meisterdrucke.com
Egyéb nyelvek

                   
Erfahrungen & Bewertungen zu Meisterdrucke
Post.at DHL Express Quehenberger Cargoboard
Kaiser Franz Joseph

Meisterdrucke
Kärntner Strasse 46
9586 Finkenstein am Faaker See · Austria
+43 4257 29415 · office@meisterdrucke.com
Post.at DHL Express Quehenberger Cargoboard


               


Meisterdrucke 2719 Bewertungen auf ProvenExpert.com

(c) 2025 meisterdrucke.hu